مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
مساله «نماد» نقش بسیار مهمی در جامعه دانشآموزی دارد
کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مساله «نماد» و آسیبهای اجتماعی امروزه در سطح جامعه و مدارس ما نقش بسیار مهم و موثری داشته که باید با همکاری در اجرای برنامههای موثر آموزش و پرورش و همچنین همراهی خانوادهها انجام شود.

علی حجرگشت در حاشیه همایش مربیان استان البرز در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «امروزه آسیبهای اجتماعی و آسیبهای مختلفی که در سطوح مدارس داریم از جمله غربالگری و رصد و پایش متاسفانه سبب شده که آسیبهای متفاوتی در مدارس به ویژه مدارس دختران افزایش پیدا کند و در بهبود ایجاد این مشکلات، وظایف بسیار مهمی داریم.»
وی افزود: «هر کدام از این دانشآموزان دختر و پسر، فرزندان ما هستند و این به عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاقی باید به یک قانون تبدیل و انجام شود. بحمدالله از اول امسال برنامههایی برای پیشگیری در این حوادث را داریم که در این جریانها بخشنامههای زیادی به مدارس ارسال شده است.»
حجرگشت اضافه کرد: «هرچند منشأ این اتفاقات، مدرسه نیست و بسیاری از این مسائل خانوادگی است اما نمیتوانیم از زیر بار این مسئولیت مهم، شانه خالی کنیم و باید در کنار خانواده و دانشآموزان بتوانیم این مشکلات را در سطح جامعه حل کنیم.»
وی ادامه داد: «اکثر این اتفاقات از آنجایی سرچشمه میگیرد که خانوادهها یا این مشکلات را نمیدانند و خبر ندارند که فرزندشان درگیر چه چیزی شده یا اگر هم میدانند، راهکاری برای حل این مسائل ندارند. به هر حال پدر و مادری که درگیر مشکلات خودشان هستند باعث میشود که در این مشکلات خانوادهها گریبانگیر فرزندان و دانشآموزان هم بشود و تکلیف این خانوادهها این است که در کنار ما و مشاورین و مربیان بتوانند این امور را اصلاح کند.»
مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: «در حیطه استانی و منطقهای، برنامههایی را برای توانمندی در نظر داریم که مربیان ما در سطح مدارس آن را اجرا میکنند و همچنین اولیای دانشآموزان هم یک طرف اصلی قضیه هستند که باید یک کار جدی برای این اولیا و آگاهی آنها انجام شود. اگر اولیا را با برخورد و آموزش درست، آگاه و همراه کنیم حتماً نتیجه بهتری خواهیم گرفت.»
حجرگشت خاطرنشان کرد: «وقایع سال ۱۴۰۱ ثابت کرد که بین مدرسه و خانواده، شکاف بسیار عمیقی وجود دارد و این ناآگاهی خانواده سبب چنین مشکلاتی شده اما اگر خانوادهها هر چقدر به این فضا نزدیکتر شوند و این به یک درس متعاقب بین خانواده و دانشآموز برسد و آنان آگاه شوند که این فرزندان چه کار میکنند، حتماً همکاری و همیاری خانوادهها را بیشتر میکند و ما موفقتر میشویم و نتیجه عالیتری خواهیم گرفت.»
ارسال دیدگاه