معاون پرورشی دبیرستان پنج تن ناحیه دو کرج:
ارتباط با خانواده از عوامل مهم بهبود عملکرد درسی دانشآموزان است
کرج (پانا) - معاون پرورشی و دبیر درس تفکر دبیرستان پنج تَن ناحیه ۲ کرج گفت: ارتباط با خانواده از عوامل مهم بهبود عملکرد درسی دانشآموزان است که این ارتباط با همکاری خانواده و مدرسه تاثیرگذار خواهد بود.
مبینا عاشوقی در گفتوگو با پانا در خصوص نقش خانواده و کادر مدرسه در ارتباط با دانشآموزانی که در دروس ضعیف هستند، عنوانکرد: «به نظر بنده این موضوع از خانواده شروع میشود مسلما نوع ارتباط دانشآموزان از کانون گرم و صمیمی محیط خانواده یعنی با پدر و مادر نشات میگیرد.»
عاشوقی خاطرنشان کرد: «زمانی که خانواده، ارتباط قوی با دانشآموزان خود داشته باشند، دانشآموزان به راحتی مشکلات خود علیالخصوص ضعفهایی که در درسها دارند را با خانواده در میان میگذارند اما متاسفانه گاهی به دلیل عدم ارتباط خانواده با دانشآموزان یا ارتباط نامناسب که دانشآموزان با خانواده دارند یا برعکس؛ این امکان میسر نمیشود که به راحتی دانشآموز بتواند صحبت کند. پس هدف این است که نوع و برقراری ارتباط و کانالهای ارتباطی که بین خانواده و دانشآموز وجود دارد در اولویت است.»
وی افزود: «این ارتباط به همکاران در مدرسه نیز مرتبط است یعنی علاوه بر اینکه دانشآموز باید با خانواده خود ارتباط صمیمی داشته باشد با معلمان و کادر مدرسه نیز باید ارتباط نزدیک و صمیمی داشته باشد. چون همین ارتباط باعث میشود که دانشآموز به ضعف خود پیببرد.»
این دبیر بیان کرد: «متاسفانه برخی از دانشآموزان ممکن است اصلا علت ضعف خود را ندانند اما وقتی ارتباط بین دانشآموز و معلم در مدرسه مستحکم باشد، دانشآموز به راحتی می تواند مشکل خود را حل کند.»
عاشوقی اضافه کرد: «وهمچنین دانشآموز میداند که خانواده و کادر مدرسه از دلسوزان آنها هستند و هدفی جز بهبود عملکرد دانشآموزان ندارند.»
معاون پرورشی دبیرستان پنج تن خاطرنشان کرد: «میتوانیم بگوییم حلقه اولی که وجود دارد، نوع ارتباط است که تا این ارتباط برقرار نشود متاسفانه دانشآموز مشکلات را درخود دارد علی الخصوص در زمینه مدرسه و درس. ما گاهی اوقات شاهد این هستیم که والدین از وضعیت درسی دانشآموز خود اطلاع ندارند که این حاکی از عدم ارتباط یا ارتباط نامناسب است البته این نوع ارتباط هم بسیار مهم است که از چهطریقی انجام شود که دانشآموز علاقهمند به آن باشد یا نباشد.»
ارسال دیدگاه