دانشآموز مدالآور المپیاد جهانی کامپیوتر:
هدفم از شرکت در المپیاد پیشرفت علمی بود
کرج (پانا) - دانشآموز دبیرستان شهید سلطانی۴ ناحیه چهار کرج که موفق به کسب مدال نقره المپیاد جهانی کامپیوتر شده است، گفت: هدف من از شرکت در المپیاد کامپیوتر، پیشرفت علمی و بهرهمندی از مزایای مدال بود.
پرهام مسجدیان در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «المپیاد کامپیوتر در ۶ مرحله برگزار میشود که در هر مرحله، تعدادی از افراد قبول و بقیه رد میشوند.»
مسجدیان با بیان اینکه مرحله اول، آزمونی تستی از مباحث ترکیبیات و گراف است، افزود: «مرحله دوم، یک آزمون تستی و یک آزمون تشریحی دارد که همان مباحث مرحله یک است. در مرحله سوم، مباحث برنامهنویسی مورد بررسی قرار می گیرد و مرحله چهارم که به عنوان دوره تابستان شناخته میشود، بین ۴۰ تا ۵۰ نفر از کل کشور که انتخاب شدهاند که ابتدا یک ماه را درکلاسهایی که توسط کمیته و باشگاه المپیاد جهانی برگزار میشود شرکت میکنند.»
وی ادامه داد: «سپس بعد از ۶ آزمون، ۳ برنامهنویسی و ۳ آزمون تشریحی از مباحث گراف و ترکیبیات، دانشآموزانی که موفق به کسب مدالهای کشوری میشوند، مشخص شده و سپس برای المپیاد جهانی آماده میشوند.»
مسجدیان اضافه کرد: «در مرحله پنجم فقط ۸ نفر از دانشآموزانی که مدال طلا کسب کردهاند، بعد از گذارندن چند ماه کلاس و چند آزمون فقط از مبحث برنامهنویسی، برترین آنها که ۴ نفر هستند به عنوان تیم ملی انتخاب میشوند و در مرحله آخر، تیم ملی در المپیاد جهانی شرکت میکند.»
دانشآموز مدالآور المپیاد جهانی کامپیوتر گفت: «از منابع اصلی المپیاد کامپیوتر، مطالعه سوالات دورههای قبل المپیاد ریاضی و کامپیوتر کشورهای مختلف و بعضی سایتها که آرشیو و سوالات خیلی زیادی از مبحث برنامهنویسی دارند، استفاده میشود.»
این دانشآموز با بیان اینکه به شخصه از کلاسهای المپیاد استفاده میکردم و در این کلاسها حضور داشتم، اظهار کرد: «المپیاد به مدت زمان زیادی مطالعه نیاز دارد. بین ۴۰ تا ۷۰ ساعت از زمان خود را در هفته به المپیاد اختصاص میدادم.»
وی ادامه داد: «رمز موفقیت من در این راه استعداد، تلاش مستمر، اساتید خوب و لطف خداوند بود.»
مسجدیان بیان کرد: «المپیاد و دروس مدرسه را همزمان بهطور عالی مطالعه کردن، کار بسیار دشواری است و نمیتوان مانند دانشآموز کنکوری به درس مدرسه رسید اما گرفتن نمرات درخشان در امتحانات نهایی با زمان کم درسخواندن برای المپیادیها امکانپذیر است.»
وی خاطرنشان کرد: «در مدارس معمولا تبلیغ و معرفی المپیادها بهطور خلاصه و مختصر است یا اصلا معرفی نمیشود و دانشآموزانی با توانایی بالا بیشتر از المپیاد به کنکور تمایل پیدا میکنند برای این دانشآموزان طبق تجربه خودم و المپیادیهای دیگر میتوان با قطعیت گفت اگر در المپیاد شرکت کنند، نتیجهای بهتر و مساوی در کنکور به دست میآورند و از مزایای المپیاد هم علاوه بر آن بهره میبرند.»
ارسال دیدگاه