دانشآموز دبیرستان نمونه دولتی معلم ساوجبلاغ:
معلمان در تدریس به دنبال ایدههای جدید باشند
کرج (پانا) - دانشآموز دبیرستان نمونه دولتی معلم ساوجبلاغ گفت: دبیران جوان و جدید، هیچ ایدهای از خود ابداع نمیکنند و همان شیوه قدیمی که بازدهی بسیار کمی دارد را در پیش میگیرند در حالی که معلمان در تدریس باید به دنبال ایدههای جدید باشند.
ابوالفضل مساوات، دانشآموز دارنده مدال برنز جهانی المپیاد ریاضی در ۲ سال متوالی در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «شیوه تدریس دبیران مدارس ایران هنوز به همان شیوه قدیمی است. دبیران جوان و جدید، هیچ ایدهای از خود ابداع نمیکنند و همان شیوه قدیمی که بازدهی بسیار کمی دارد را در پیش میگیرند.»
وی افزود: «دبیران و مدارس ایران فقط به دنبال پرسشهای کلاسی، برگزاری امتحانات و سنجیدن دانشآموز با نمره هستند و هیچ تلاشی برای آینده دانشآموزان در عرصههای دیگر نمیکنند و تمام تمرکز آنها امتحان و نمره است.»
مساوات اضافه کرد: «شیوه آموزش باید بهگونهای باشد که دبیران هر درس هنگام آموزش، تمام تمرکز و تلاششان بر بازدهی، لذت دانشآموز از درس و یادگیری مطالب جدید باشد در حالی که در مدارس دبیران هنگام تدریس بهطور مداوم از نحوه امتحان، نمره و ترساندن دانشآموزان صحبت میکنند.»
این دانشآموز بیان کرد: «مدارس به کیفیت باید توجه کنند تا کمیت؛ به جای اینکه هر هفته پر از امتحانات مختلف باشد بهگونهای که بعضا در یک روز ۴ امتحان گرفته میشود اگر این روش در مدارس کمتر باشد، دانشآموزان میتوانند برای گرفتن نمره مطلوب در آن درس تلاش کنند و تمرکز داشته باشند ولی اگر هر روز امتحان باشد، بیشک نتیجهای برای آنها مطلوب نخواهد بود.»
وی یادآورشد: «اگر معلمان به نمره و امتحان در مدرسه اینقدر پایبند نباشند و به جای آن بر استعدادیابی دانشآموزان در زمینههای مختلف از جمله شرکت در المپیادهای مختلف، ورزش، موسیقی و دیگر استعدادها سرمایهگذاری کنند مطمئن باشند، دانشآموزان موفقیت بیشتری برای خود و جامعه حاصل خواهند کرد.»
ارسال دیدگاه