مدیر دبستان زکریای رازی ۲:

خانواده اولین و مهم‌ترین محیط تربیتی فرزندان است

کرج (پانا) - مدیر دبستان زکریای رازی 2 کرج گفت: خانواده، اولین و مهم‌ترین محیط تربیتی فرزندان است؛ زیرا آنان با ایجاد یک محیط حمایتی در خانه با تشویق و ترغیب، دانش‌آموز را به یادگیری بهتر سوق می‌دهند.

کد مطلب: ۱۵۱۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خانواده اولین و مهم‌ترین محیط تربیتی فرزندان است

مرضیه عموزاده‌کیسمی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «انجمن اولیا و مربیان، یکی از رکن‌های مهم مدرسه است که مدارس می‌توانند از توانمندی انجمن اولیا و مربیان در به‌روز کردن مدارس استفاده کنند. هماهنگی و توافق در نهاد مدرسه و انجمن اولیا و مربیان می‌تواند طرح‌های خوبی را برای دانش‌آموزان اجرایی سازد.»

وی افزود: «انجمن اولیا و مربیان از جنس اولیا است و به همین دلیل، بهتر می‌تواند از نظر تربیتی، دینی و اخلاقی با مدرسه هماهنگ شود. رفع برخی از مشکلات فنی، آموزشی، پرورشی و بهداشتی به راحتی توسط انجمن اولیا و مربیان قابل حل است.»

عموزاده‌کیسمی ادامه داد: «والدین با ایجاد یک محیط حمایتی در خانه با تشویق و ترغیب، دانش‌آموز را به یادگیری بهتر سوق می‌دهند. همچنین با نظارت بر روند تحصیل فرزند خود تأثیر به‌سزایی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز دارند.»

مدیر دبستان زکریای رازی 2 کرج گفت: «خانواده، اولین و مهم‌ترین محیط تربیتی فرزندان است و نقش بسیار مهم و بنیادی را در تربیت فرزندان دارد. محیط خانواده، بستری برای رشد عاطفی، اجتماعی و همچنین زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های تحصیلی فرزندان است.»

وی درباره تقویت مشارکت اولیا در مدارس عنوان کرد: «شرکت کردن در جلسات عمومی اولیا و مربیان، کلاس‌های آموزش خانواده، دعوت از اولیا برای پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان خود به‌صورت مکرر و برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاورد‌های دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی باعث مشارکت اولیا در امور مدرسه می‌شود.»

خبرنگار : دانش‌آموز پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار