رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی البرز:

همیار مشاور بازوی توانمند مشاوران مدارس است

کرج (پانا)-رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان البرز گفت: همیار مشاور بازوی توانمند مشاوران مدارس هستند زیرا یکی از برنامه‌های بسیار مهم آموزش و پرورش است که هر ساله درآستانه بازگشایی مدارس برگزار می‌شود از این جهت که دانش آموزان مطالب و حرف‌هایشان را به یکدیگر راحت‌تر از بزرگ‌تر‌ها یا مشاوران مدرسه می‌گویند.

کد مطلب: ۱۵۱۰۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
همیار مشاور بازوی توانمند مشاوران مدارس است

فرهاد منظوری در حاشیه برگزاری انتخابات همیار مشاوران دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه چهار کرج درگفت‌وگو با پانا بیان کرد: :«دانش‌آموزان در مدرسه  با انتخاب همیار مشاور خود می‌توانند انتخاب کنند که چه کسی توانایی این کار را دارد و می‌تواند بر دانش‌آموزان کلاسش مؤثر باشد.»

وی افزود :«این فرد باید در جهت درایت و آگاهی و تاثیری که بر دانش‌آموزان کلاس دارد و از همه مهم‌تر دلسوزی که دارد، مثل یک مشاور که در مدرسه دلسوز بچه ها است باشد. این دانش آموز می‌تواند نقش مشاور را در یک قالب کوچک‌تر در کلاس ایفا کند و کار مشاور را انجام دهد و یک بازو توانمند برای مشاور مدرسه باشد.»

منظوری گفت :«ممکن است در مدرسه‌ای که دانش آموزان زیادی دارد یک مشاور نتواند به همه دانش‌آموزان رسیدگی کند ولی وجود همیار مشاور  به راحتی  این خلأ را جبران  می‌کند.»

رئیس  اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد :«کار همیار مشاور برملا کردن مشکلات و رازهای دانش‌آموزان نیست. همیار مشاور اولین و مهم ترین اصلی که باید به آن بپردازد رازداری است. این دانش‌آموز نباید حرف‌های دانش‌آموزان را بین بچه‌های کلاس بازگو کند.»

وی در پایان گفت :«دانش‌آموزی که محبوبیت، مجذوبیت و حرف شنوی بالایی درکلاس دارد می‌تواند روی دانش‌آموزان دیگر موثر باشد و جلوی خیلی از آسیب‌ها و مشکلات را بگیرد.»

دانش‌آموزخبرنگار : مینوتا جامه بزرگی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار