ساحل شکوهی ، ملینا صادقی*

حضرت معصومه (س) بانویی ارزشمند و دارای فضائل بی همتا است

کرج (پانا)-حضرت معصومه (س) ) بانویی ارزشمند و دارای فضائل بی‌همتا است که در اول ماه ذی القعده سال ۱۷۳ هجری شمسی چشم به جهان گشود. پدر وی نیز امام موسی کاظم (ع) و مادرشان نجمه خاتون نام داشت ایشان در زمان طفولیت پدرخود را که به دست دشمنان اسلام به شهادت رسید از دست داد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حضرت معصومه (س) بانویی ارزشمند و دارای فضائل بی همتا است

حضرت معصومه دختر بزرگ خانواده و جزو برترین فرزندان امام موسی کاظم (ع)بوده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت معصومه (س) که در میان شعیان معروف است شفاعت ایشان است. وی جزو کسانی به شمار می‌رود که می‌تواند در روز قیامت تمام انسان‌های عالم را شفاعت کند.

پس از اینکه امام رضا (ع) به ولایتعهدی مأمون، از مدینه به مرو برده شد، حضرت معصومه (س) نیز تصمیم گرفت با کاروانی که نوادگان و فرزندان امام موسی کاظم (ع) در آن حضور داشتند راهی سفر شود.

گفته شده که آنها هنگامی که درحال سفر به مشهد بوده‌اند، کاروانی به آنها حمله کرده و باعث بیمار، زخمی و مسموم شدن اعضای آن کاروان شده است.

در بین افراد، حضرت معصومه و خواهرانش هم مسموم شدند وی که به تقوا و دانش و عشق و وفاداری به اهل بیت شناخته شده بود ، در راه رسیدن به برادرش امام رضا در مسیر خراسان ، به دلیل مسمومیت، در شهر قم به شهادت رسید.  

در این روز غم‌انگیز ، یاد و خاطره حضرت‌ معصومه (س) را گرامی می داریم. بانویی با آموزه های ارزشمند و فضائل بی همتا که همیشه در قلب مسلمانان زنده است.

ایشان الگویی برای زنان ومردان مسلمان است.

امام رضا(ع) فرمود: «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ کسی که فاطمه معصومه را زیارت کند بهشت برای او خواهد بود.

 *دانش‌آموزخبرنگار:

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار