کارشناسی علوم تربیتی:

آگاهی‌بخشی حقوق کودکان باید از محیط خانواده آغاز شود

کرج (پانا) - کارشناس علوم تربیتی گفت: کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و به پشتوانه‌ای محکم نیاز دارند تا احساس امنیت کنند؛ پس آگاهی‌بخشی حقوق کودکان باید از محیط خانواده آغاز شود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی‌بخشی حقوق کودکان باید از محیط خانواده آغاز شود

فاطمه عبداللهی در حاشیه مراسم جشن روز کودک در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «روز کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا کودکان به پشتوانه‌ای محکم نیاز دارند تا احساس امنیت کنند. در مراسم این روز، جشن‌ها، نمایش‌ها و مسابقات مختلفی برگزار می‌شود و هدایا به کودکان اهدا می‌شود تا روزی به‌یادماندنی برای آن‌ها رقم بخورد.»

وی افزود: «متخصصان پیشنهاد می‌کنند فعالیت‌هایی مانند مسابقه نقاشی، شعرخوانی، داستان‌گویی و نمایش می‌تواند هم آموزنده و هم سرگرم‌کننده باشد. این اقدامات به کودکان کمک می‌کند تا در محیطی شاد و آموزشی، توانایی‌های خود را بروز دهند.»

عبداللهی اضافه کرد: «آگاهی‌بخشی درباره حقوق کودکان باید از محیط خانواده آغاز شود و به‌صورت عملی نیز اجرا شود. خانواده‌ها درباره مسائل حقوقی کودکان باید گفت‌وگو کرده و این آموزه‌ها را به واقعیت تبدیل کنند.»

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی نقش مهمی در بزرگداشت این روز دارند، گفت: «با انتشار برنامه‌های ویژه کودکان می‌توان آگاهی عمومی را افزایش داد و والدین را ترغیب کرد تا وقت بیشتری با فرزندان خود بگذرانند.»

کارشناس علوم تربیتی اظهار کرد: «پیام‌هایی نظیر اینکه کودکان یکی از اعضای مهم خانواده و جامعه هستند و باید دوران کودکی خود را بدون دغدغه سپری کنند باید به‌طور گسترده منتقل شود. همچنین تفاوت‌های کودکان با یکدیگر در کنار هم بودن خانواده و دوری اعضای خانواده در رسانه‌ها به تصویر کشیده شود.»

وی‌با یادآوری اینکه فراهم کردن فضاهای بازی دلنشین و جذاب برای کودکان از اقداماتی است که می‌توان انجام داد، بیان کرد: «با همکاری مسئولان و خانواده‌ها باید تلاش شود که کودکان از مشکلات روانی و اقتصادی دور باشند و در رفاه و سلامتی کامل، دوران کودکی خود را سپری کنند.»

وی گفت: «والدین و جامعه به امید تحقق آینده‌ای روشن برای کودکان از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند تا نسل آینده بتواند در شرایطی بهتر و بدون نگرانی رشد کند.»

دانش‌آموزخبرنگار: شایان ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار