سفیر پیشین ایران در قطر:

شجره‌ای که بر مبنای تقوا‌‌ و جهاد ایجاد شود ماندگار است

کرج (پانا) - دیپلمات ایران و سفیر پیشین ایران در کشور قطر گفت: شجره‌ای که بر مبنای تقوا و جهاد ایجاد شده باشد به دلیل متصل بودن به خداوند، ماندگار است.

کد مطلب: ۱۵۰۸۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شجره‌ای که بر مبنای تقوا‌‌ و جهاد ایجاد شود ماندگار است

حمیدرضا دهقانی‌پوده در سلسله مراسم‌های سالگرد عملیات طوفان الاقصی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرج عنوان کرد: شما عملیات طوفان الاقصی را 2 عملیات می‌دانید؛ یکی عملیات 7 اکتبر سال گذشته که انجام شد‌ و همان روز یا فردای آن به پایان رسید که آن عملیات باعث انجام چندین کار شد. به‌طورمثال؛ رژیم صهیونیستی همواره معتقد بود که شکست‌ناپذیر است با وجود اینکه بارها شکست خورده بود اما شاید از فلسطین کمتر شکست خورده‌ بود.

دهقانی‌پوده با اشاره به سرگذشت کشورهای لبنان و فلسطین بیان کرد: در ۱۷ مه ۱۹۸۳ لبنان، یک توافقنامه صلح با اسرائیل را امضا کرد که البته صلح نبود، تسلیم شده بودند. این وضعیت، یک وضعیت رو به رشدی برای اسرائیل بود تا اینکه به برکت انقلاب اسلامی و نظریه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه باید مردم لبنان را تقویت کنیم، شجره مبارکه حزب‌الله تاسیس شد. با تاسیس حزب‌الله، روند صعودی مقاومت مردم فلسطین آغاز و روند نزولی اسرائیل شروع شد. در سال ۲۰۰۰ اسرائیل ناچار شد از جنوب لبنان و در سال ۲۰۰۵ از غزه خارج شود. غزه‌ای که از ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ اشغال کرده بود و حدود ۱۱ هزار فلسطینی اسیر و محاصره از هر جهت حتی گرسنگی؛

وی با طرح این سوال که «به نظر شما در آن لحظه چه باید کرد؟» افزود: باید هر تلاشی را برای حیات و زندگی انجام داد؛ لذا دست به یک عملیات زدند که اسطوره را شکست و در تاریخ ماندگار شدند. در مقابل، عملیات جدیدی را به نام عملیات اسرائیلی‌ها برای جبران انجام دادند که البته‌ ما می‌گوییم جبران‌ناپذیر بود.

دهقانی‌پوده اضافه کرد: اسرائیلی‌ها یک سال تمام، غزه را با خاک یکسان کردند و نزدیک ۴۲۰۰۰ نفر را کشتند که حماس را نابود کنند، اُسَرای خود را آزاد و تهدیدی که از جانب غزه می‌شد را از کار بیندازند طوری که خودشان هم این اهدافشان را اعلام کردند اما شکست خوردند و برای اینکه راه گریزی داشته باشند به لبنان حمله کردند و تصور می‌کردند در آنجا می‌توانند کاری کنند.

سفیر سابق ایران در قطر گفت: در این حال، سیدشهید مقاومت، سیدحسن نصرالله فرمود که اسرائیل گفته است حزب الله شکست خورد با وجود اینکه شهدای زیادی را ترور کردند اما آیا حزب‌الله یا جهاد اسلامی از بین رفت؟ خیر؛ هیچکدام از بین نرفتند. آیا اسرائیل اگر می‌دانست با سیدحسن نصرالله روبه‌رو می‌شود، سیدعباس موسوی را ترور می‌کرد؟ آینده هم همینطور است و تنها کسانی که نمی‌توان بر آن‌ها پیروز شد، کسانی هستند که آرزوی شهادت دارند همانند سیدعباس که همواره آرزوی شهادت داشت و این شهادت‌ها ایمان طرفدارانشان را تقویت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات امسال هم که ایران، موشک‌هایی را فرستاد و در اسراییل فرود آمد، فریادهای ترس یهودی‌های بزدل را هم با وجود فاصله‌ای که با موشک داشتند، دیدید که چقدر می‌ترسیدند. این را همواره به خاطر داشته باشید شجره‌ای که بر مبنای تقوا و جهاد ایجاد شده باشد، ماندگار است؛ زیرا به خداوند متصل است.

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار