مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز:

بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در استان البرز وارد مدارس ‌می‌شوند

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز گفت: قریب به ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز، امروز وارد مدارس کشور می‌شوند که ۵۰۰ هزار از این تعداد، دانش‌آموزان استان البرز هستند که در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه و ۱۸هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحصیل خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در استان البرز وارد مدارس ‌می‌شوند

زنگ مهر  با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، استاندار البرز، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به‌صورت متمرکز استانی در دبیرستان باهنر ناحیه ۲ کرج برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در آیین استانی زنگ مهر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: یاد و خاطره‌ شهدا و مخصوصا شهدای دانش‌آموز را گرامی می‌داریم که این ایام، یادآور حماسه و رشادت شهدای عزیزی است که با خون پاک خود از وطن دفاع کردند و استان البرز نیز مزین به نام بزرگان و شهدایی همچون شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی، شهید محمودی‌پارسا و شهید پناهی است و همچنین استان البرز ۹۳ معلم شهید دارد که افتخار استان هستند.

وی افزود: قریب به ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز، امروز وارد مدارس کشور می‌شوند که ۵۰۰ هزار از این تعداد، دانش‌آموزان استان البرز هستند که در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه و ۱۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحصیل خواهند کرد و از امروز آموزش و پرورش، رسالت بزرگ تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عزیز را به عهده دارد.

حجرگشت، فصل پاییز را در فرهنگ ایرانی، فصل خزان معنا کرد و گفت: اتفاقاتی در روزهای آغازین فصل پاییز می‌افتد که نشان‌دهنده رویش، سرزندگی و بالندگی است و یکی از اتفاقات بسیار خرسند، روشن شدن مشعل علم و دانش در بیش از 110 هزار مدرسه کشور است که جنب‌وجوش مردم صبح امروز از بسیاری روزهای دیگر تفاوت جدی داشت و این نشان‌دهنده‌ حضور آینده‌سازان مرز و بوم در روز آغاز سال تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: در کمتر مراسمی، شخص اول اجرایی مملکت حضور دارد ولی تمامی مسئولین اعم از رئیس‌جمهور و مسئولین درجه یک استان در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور دارند که این بیانگر اهمیتی است که مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران برای آموزش و پرورش قائل هستند.

وی گفت: در استان البرز علی‌رغم تمام مشکلات از جمله کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، امروز بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که ان‌شاءالله سال تحصیلی خوب و باشکوهی خواهیم داشت و البته امسال ۱۴ مدرسه به همت اداره کل نوسازی مدارس به استان افزود شد ولی باز هم مساله کمبود مدارس را در استان داریم.

دانش‌آموزخبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار