کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز:

تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد

کرج (پانا) - کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در مورد اصول تغذیه‌ای دانش‌آموزان گفت: تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد و 2 اصل تنوع و تعادل در میان‌وعده‌های دانش‌آموزان باید اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد

فاطمه یعقوب‌لو، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد اصول تغذیه‌ای دانش‌آموزان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان، اهمیت بسیاری دارد و2 اصل تنوع و تعادل در میان‌وعده‌های دانش‌آموزان باید اولویت قرار گیرد. نیاز به انرژی، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی در دانش‌آموزان وجود دارد؛ زیرا برخی از دانش‌آموزان دچار کمبود این موارد هستند.»

وی افزود: «ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، بینایی و رشد مغزی در دانش‌آموزان باید به صورت روزانه مصرف شود. مواد حاوی این ویتامین شامل شیر، زرده تخم مرغ و پیش‌سازهای ویتامین A در سبزیجاتی که برگ سبز و زرد دارند و همچنین در میوه‌های زردرنگ هم وجود دارد.»

یعقوب‌لو اضافه کرد: «ویتامین D نیز از طریق نور خورشید جذب پوست می‌شود. آلودگی هوا و پوشش بدن با لباس ممکن است مانع جذب این ویتامین شود. مکمل‌های ویتامین D بر اساس دستورالعمل‌های کشوری هر 2 ماه یک بار، یک عدد قرص ویتامین 50D هزار واحدی برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود.»

وی گفت: «ویتامین B از طریق مصرف غلات و کربوهیدارت‌ها، ویتامین C در میوه‌ها، آهن از طریق گوشت، حبوبات و کلسیم از طریق لبنیات جذب می‌شود.»

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: «توصیه می‌شود از تمام گروه‌های غذایی اعم از نان و غلات، سبزیجات و میوه‌ها، شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغز دانه‌ها به صورت روزانه در برنامه غذایی دانش‌آموزان استفاده شود.»

دانش‌آموزخبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار