مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرج:
جامعه انسانی میتوانند عناصر حمایتگر یک جامعه باشند
کرج(پانا) - مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه ۱ استان البرز در خصوص نقش حمایتگران در جامعه گفت: جامعه انسانی میتوانند عناصر حمایتگر یک جامعه باشند به این معنا که هر فرد در این جامعه نقشی را برعهده دارد که مسئولیت حمایتگری به همنوع و شهروند خود را نیز برعهده دارد.
فاطمه دادخواه درگفتوگو با پانا بیان کرد: «مهمترین موضوع درحمایتگریها این است که با چههدف و برنامهریزی باید باشد.مانند شغل یک رفتگر و یا ردههای بالای شغلی که در یک شهر و کشور خدمت میکنند و این حمایتگریها اگر با برنامهریزی و ابزار مناسب باشد، میتواند دررشد و بقای جامعه تمامی سنین نقش داشتهباشد.»
وی افزود: «اساس زندگی گروهی، رشد حمایتگری است و قدرت همدلیوهمیاری و مسئولیتپذیری است که انسانها را با سایر جانداران متفاوت میسازد و برای ساختن یک جامعهی پویا بایستی افراد وظایف خود را بدانند و تعریف آنها از یاری و کمکرسانی یک تعریف بالغه و به دور از آسیب باشد.»
دادخواه عنوانکرد: «عنصر حمایتگر در گروه دانشآموزان، خانواده است؛ یک والد، پدر یا مادر بایستی درنقش اساسی و انسانی و دراختیار قراردادن تجارب شخصی واقف باشند و از وظایف خود ، آگاهی داشته باشند؛ مانند مهارت فرزندپروری و والدگری که میتواند به رشد دانشآموزان کمک کند.»
مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرج ادامه داد: «خانواده میتواند پیشاز ورود دانشآموزان به مدرسه، فرزند خود را وارد یک محیط اجتماعی و آموزشی مانند کتابخانه کند تا پیش از ورود به مدرسه از حمایتها و آموزشهای آن مجموعه بهره کافی ببرد.»
ویاظهار کرد : «در مدارس نیز، معلم ها با شناخت خود و مهارتها و آگاهی برحیطه علم ، اولین پایهگذاران تجارب اجتماعی و شخصی دانشآموزان هستند و مدیران و معاونان پرورشی هم بهعنوان عناصر اساسی درحمایت و پرورش نسل آینده تاثیرگذار می باشندو نیازهایفرهنگی جامعه را درک میکنند تا بتوانند برنامهریزیها ، ابداع طرح نوین کتابهای درسی انجام دهند و درتربیت نیروهای کارآمد درهمه ردههای آموزش و پرورش نقش داشته باشند.»
دادخواه در پایان گفت: «در نتیجه همه افرادی که درکنار یک انسان به عنوان نقش والد ، معلم و مربی هستند ، می توانند در رشد ، پرورش ، پویایی روانی و بهبود شخصیت افراد موثر باشند.»
دانشآموزخبرنگار:زهرا یاری
ارسال دیدگاه