ورزشکار البرزی:

16 بار در مسابقات آسیایی و کشوری پاورلیفتینگ بر سکوی قهرمانی ایستاده‌ام

ورزش سبب پرورش روح و اندام می‌شود

کرج (پانا) - یکی از ورزشکاران قهرمان البرزی و دبیر درس هنر دبیرستان جابر انصاری کرج گفت: در رشته‌ پاورلیفتینگ در مسابقات آسیایی، ۳ بار و در مسابقات کشوری، ۱۳ بار بر سکوی قهرمانی ایستاده‌ام.

کد مطلب: ۱۴۹۹۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
16 بار در مسابقات آسیایی و کشوری پاورلیفتینگ بر سکوی قهرمانی ایستاده‌ام

رضا ابولپور در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «از سن ۶ سالگی شروع به فعالیت در کشتی فرنگی کردم و چندین ماه پس از فعالیت‌ در این رشته‌ در مسابقات پهلوانک‌های نونهالان توانستم نایب‌قهرمان کشور شوم و برای خود، خانواده و مربی‌ام که آن زمان مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بود، بسیار شگفت‌انگیز واقع شد. همچنین در سن ۱۵ سالگی، کار کردن با وزنه را هم آغاز کردم.»

وی افزود: «به ورزش فوتبال هم علاقه‌مند بودم اما این ورزش را بیشتر برای اوقات فراغت در کوچه و خیابان بازی می‌کردم تا اینکه در نوجوانی به دلیل موقعیت شغلی پدرم از شهر اندیمشک به اصفهان مهاجرت کردیم. در سال اول دبیرستان، دبیر ورزش (منصور ابراهیم‌زاده) بود که با دیدن فیزیک بدنی و بازی بنده، مرا به تیم فوتبال نوجوانان ذوب‌آهن معرفی کرد و پس از آن مدت که هم فوتبال و هم کشتی را در کنار درس دنبال می‌کردم به علت جابه‌جایی شغلی پدرم به بندرعباس مهاجرت کردیم و به دلیل رطوبت هوا دیگر نتوانستم کشتی و فوتبال را ادامه دهم.»

ابولپور اظهار کرد: «در همان سال‌هایی که در بندر عباس زندگی می‌کردیم، مسابقات قوی‌ترین مردان از تلویزیون پخش می‌شد و  به‌صورت ناخودآگاه به این ورزش علاقه‌مند شدم و تیم راه‌آهن ایران، اسپانسر مسابقات قوی‌ترین مردان زیر ۲۰ سال ایران را به عهده گرفت که از ۲۰ مهر ۱۳۸۱ در این مسابقات شرکت کرده و با اینکه تجربه‌ای نداشتم، مقام اول را کسب کردم و بعد از ۲ ماه در رشته پاورلیفتینگ و پرورش اندام توانستم مربی شوم و چند ماه بعد، مسابقات قهرمانی کشور در استان فارس برگزارشد که بدون لوازم در این مسابقات، مقام دوم را کسب کردم.»

ورزشکار البرزی افزود: «تلخابی، کاپیتان معروف قوی‌ترین مرد آن زمان ایران بود که وقتی مرا بدون مربی دید، مربیگری مسابقه‌ بنده را بر عهده گرفت و من در این مسابقه، سربلند شدم که همیشه مدیون ایشان هستم. همچنین در رشته‌ پاورلیفتینگ در مسابقات آسیایی، ۳ بار و در مسابقات کشوری، ۱۳ بار بر سکوی قهرمانی ایستاده‌ام.»

وی بیان کرد: «الگوی من در ورزش از لحاظ قهرمانی، حبیبی (ورزشکار قدرتمند استان مازندران) است که بارها قهرمان جهان شد. حبیبی، اولین شخصی است که مدال طلای المپیک را برای کشور به دست آورد و در مسابقه‌ای که با تختی و فردین و تمام قهرمانان جهان داشت، آن‌ها را ضربه فنی کرده و هیچ امتیازی را به آن‌ها واگذار نکرد و به همین دلیل به «ببر مازندران» معروف بود.»

این ورزشکار اضافه کرد: «قهرمانان بسیاری در استان البرز وجود دارد ‌که در رشته‌ پاورلیفتینگ می‌توان به شادروان داداشی و برادر بزرگوارش که استاد بنده بودند، اشاره کرد. همچنین در رشته‌ کشتی از مفاخر کشتی در دنیا و ایران، علیرضا حیدری را داریم که ایشان هم استاد و بزرگ ما و باعث افتخار کشور و شهر ما است و به نظر من ورزش، بسیار مفید است و فواید بسیاری از جمله پرورش روح و اندام دارد. زیرا ورزش از ورزندگی می‌آید و در کارهای روزانه و هر چیزی که به روح و روان مربوط است، باعث می‌شود صبر و حوصله‌ فرد تقویت شود.»

ابولپور درباره‌ غلامرضا تختی گفت: «مرحوم تختی، جهان پهلوان، اسطوره‌ اخلاق و ادب و جوانمردی بود که همه‌ دارایی و قلبش را به مردم فدا کرد و هیچ چیزی را بالاتر از لبخند مردم، خانواده و مادرش نمی‌دید. ایشان به نظر بنده، فرشته‌ای بود که خداوند در قالب انسان آفرید و ما چقدر خوشبخت هستیم که قهرمانی مانند جهان پهلوان تختی را در ایران داریم.»

این ورزشکار نمونه‌ البرزی خاطرنشان کرد: «به کسانی که ورزش را دوست دارند، توصیه می‌کنم ورزش را با عشق، دنبال کرده و به‌صورت پایه‌ای و اصولی شروع کنند و از این شاخه به آن شاخه نپرند و تا رشته ورزشی که دوست دارند را تا انتها ادامه دهند و از ورزشکاران تقاضا می‌کنم هیچ وقت دنبال داروهای نیروزا و مکمل‌ها و هورمون‌ها نروند؛ زیرا عوارض بسیار مهیبی دارند. همچنین از ورزشکاران می‌خواهم تبلیغات افراد سودجو در عرصه‌ ورزش را باور نکنند و ورزشکار واقعی باشند و به‌صورت سالم با روح ورزشی، ورزش کنند.»

وی افزود: «همچنین از ورزشکاران تقاضا دارم به والدین خود احترام بگذارند و بدانند که قطعا ورزش و قهرمانی، عمری دارد و روزی به پایان می‌رسد. پس مانند جهان پهلوان تختی، محبوبیت از خودشان به جا بگذارند همانطور که می‌دانیم سال‌ها گذشته و هیچ کس جهان پهلوان تختی نشده است.»

دانش‌آموزخبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار