خیّر سلامت البرزی:

وصیت پدرم مرا در مسیر خیّری قرار داد

کرج (پانا) - خیّر حوزه سلامت البرزی گفت: بر اساس وصیت‌نامه پدرم در راه خیّری سلامت قرار گرفتم و توانستم خدمتی در راه سلامت هموطنانم انجام دهم.

کد مطلب: ۱۴۹۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
وصیت پدرم مرا در مسیر خیّری قرار داد

منصور پورکاشانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تاسیس بنیاد خیریه پورکاشانی افزود: «این بنیاد به وصیت پدرم و بر اساس یک‌سوم دارایی ایشان ایجاد شد. در واقع آن مرحوم برای این کار، دستورالعمل کاملی نوشته و 3 پسرشان را به عنوان وصی و اجراکننده و مرحومه مادرمان را به عنوان ناظر و حامی تعیین کرده بودند.»

وی اضافه کرد: «پدرم پیش از این در کار صنعت و تجارت، فعال بودند ولی اواخر عمرشان به کشاورزی روی آورده بودند و یک مدتی این فکر را در سر خود می‌پروراندند که بخشی از زمین‌های شنی که در کرج داشتند را به باغچه و فضای سبز تبدیل کنند. بنابر این موفق شد با کاشت درخت و خیابان‌کشی‌های منظم، فضای زیبایی را در شهر کرج ایجاد کند.»

پورکاشانی بیان کرد: «ساخت دبستان، درمانگاه، آموزشگاه فنی‌‌وحرفه‌ای و کلینیک درمانی در محمدشهر برای ما بسیار پرهزینه بود و در مقطعی که کشور  دچار تورم شد در حالی که برنامه‌ریزی کرده بودیم این پروژه را آن زمان که با 5 میلیاردتومان می‌توانستیم تمام کنیم با تغییر شرایط با 25 میلیارد تومان انجام شد. تمام کارهایی که انجام دادیم بر حسب وصیت پدرم بود که خدا را شکر به خوبی انجام شد.»

خیّر سلامت البرزی با اشاره به برخی از فعالیت‌های خود عنوان کرد: «از دیگر فعالیت‌هایی که صورت گرفت‌، تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بود که در اختیار نیازمندان قرار دادیم. همچنین حدود 25 دستگاه دیالیز  نیز در اختیار بیماران کلیویی قرار داده شد.»

وی با اشاره به راهکار جذب خیرین اظهار کرد: «به نظر بنده با آگاهی‌بخشی و کار رسانه‌ای می‌توان خیرین زیادی راجذب کرد. در واقع دانشگاه یا هر نهاد دولتی برای جلب خیّر باید راه را باز کند، موانع را از سر راه او بردارد و با آغوش باز، خیرین را بپذیرد وگرنه کم نیستند افرادی که واقعا دلشان می‌خواهد کمک کنند. تکریم از خیرین در واقع عاملی موثر برای ادامه کار آنان با سازمان‌ها و نهادهای مختلف است.»

پورکاشانی خاطرنشان کرد: «ساخت کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین(ع) به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در جوار بیمارستان امام حسین(ع) محمدشهر کرج، احداث شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان امام حسین(ع) محمدشهر، پایگاه بهداشت روستایی فرخ‌آباد زیبادشت، مدرسه چهارکلاسه با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان البرز، دبیرستان دخترانه فاطمه حجره، مرکز فنی‌وحرفه‌ای زیبادشت مرکزی به مساحت 3.5 هکتار در سال ۷۸ به سازمان فنی‌وحرفه‌ای اهدا شد که بزرگترین مرکز آموزش کشاورزی، شیلات و ادوات کشاورزی در ایران است.»

وی افزود: «فرهنگسرای فردوسی، اولین و بزرگترین مرکز آموزشی چندمنظوره در فرخ‌آباد و زیبادشت است که توسط بنیاد اداره می‌شود. ارائه آموزش‌های هنری، زبان انگلیسی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی و مسکن معلولین از جمله فعالیت‌هایی است که با لطف خدا صورت گرفته است.»

دانش‌آموزخبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار