مربی ژیمناستیک:

ژیمناستیک، لذت‌بخش‌ترین ورزش است

کرج (پانا) - مربی ژیمناستیک یکی از باشگاه‌های شهرستان نظرآباد با اشاره به سوابق خود در این رشته‌ مهیج ورزشی‌گفت: ژیمناستیک از نگاه من به عنوان یک مربی و داور، لذت‌بخش‌ترین ورزش است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ژیمناستیک، لذت‌بخش‌ترین ورزش است

بهزاد هاشملو در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «از سن ۴ سالگی وارد رشته ورزش ژیمناستیک شدم که خدا را شکر توانستم چندین مقام مختلف در کشور به دست آورم. از سن ۱۷ سالگی، مربیگری را شروع کردم و نزدیک به ۱۴ سال است که در بخش ژیمناستیک هنری به عنوان مربی فعالیت می‌کنم.»

هاشملو اضافه کرد: «بهترین سن برای شروع این رشته از سنین پایین است. اصولا در کشورهای پیشرفته این رشته را از سن ۲ یا ۳ سالگی به‌صورت بازی و ورزش شروع می‌کنند.»

این مربی بیان کرد: «همه‌ افراد می‌توانند در این رشته فعالیت کنند ولی قطعا همه‌ آن‌ها نمی‌توانند در این رشته به صورت قهرمانی، فعالیت‌شان را ادامه دهند. افرادی که از نظر آناتومی لاغرجثه‌تر هستند می‌توانند در این رشته موفق‌تر باشند.»

وی در پاسخ به اینکه «آیا ژیمناستیک باعث کوتاه شدن قد فرد می‌شود؟» گفت: «اینکه ژیمناستیک قد را کوتاه می‌کند قطعا جوابش یک «نه» خیلی بزرگ است؛ زیرا هیچ رشته‌ای نیست که قد را کوتاه یا بلند کند. بیشترین درصد برای رشد قدی بچه‌ها بستگی به ژنتیک آن‌ها دارد و ‌خیلی از تحقیقات جدید نشان می‌دهد که رشته‌هایی مانند ژیمناستیک می‌تواند تاثیرگذاری مثبتی بر ترشح هورمون رشد داشته باشد.»

هاشملو گفت: «در این باشگاه سالیان سال است که رشته ژیمناستیک هنری به صورت مبتدی و حرفه‌ای فعالیت دارد و این باشگاه در سال 1402 توانست 15 ژیمناست به مسابقات استانی و ۴ ژیمناست به مسابقات کشوری اعزام کند و مقام‌های خوبی را هم کسب کند. به عنوان نمونه مهیار رفیعی، یکی از ژیمناست‌های بااستعداد است که توانست مقام اول کشوری را به وسیله بارفیکس به دست آورد.»  

وی اظهار کرد: «به عنوان یک مربی به افرادی که به ژیمناستیک علاقه‌مند هستند، توصیه می‌کنم برای یادگیری ژیمناستیک، درست است هرچه سن پایین‌تر باشد بهتر است ولی اگر کسانی هستند که واقعا به این رشته ورزشی علاقه دارند، هیچ زمانی دیر نیست و شما در هر سنی که هستید می‌توانید ژیمناستیک را یاد بگیرید و از حرکات مهیج آن لذت ببرید.»

دانش‌آموزخبرنگار: محمدامین فتحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار