روانشناس بالینی:

خشم و اضطراب در موقعیت‌های تحریک کننده آشکار می‌شوند

کرج (پانا) - روانشناسی بالینی و مشاور دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ گفت اضطراب‌ و‌ خشم 2 حالت روانی هستند که در برابر موقعیت‌ها و رویدادهای تحریک‌کننده به وجود می‌آیند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
خشم و اضطراب در موقعیت‌های تحریک کننده آشکار می‌شوند

اکرم زارعکار در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «دلیل اصلی خشم، یک محیط شخصی است. استرس، مسائل و مشکلات‌مالی، سوءاستفاده از موقعیت‌های ضعیف اجتماعی یا خانوادگی و برنامه‌ریزی‌های غلط روی زمان و انرژی می‌تواند موجب خشم افراد شود.»

وی افزود: «اضطراب به عنوان یک نگرانی، ناراحتی و ترس از موقعیت‌ها یا رویدادهای پیش‌رونده است. خشم به عنوان یک واکنش قوی‌تر به تهدید یا تحریک موجود در محیط توصیف می‌شود.»

زارعکار ادامه داد: «در اغلب مواقع، درمان استرس و عصبانیت در کوتاه‌مدت موثر نیست و ممکن است این وضعیت به درمان‌های طولانی‌‌مدت‌تری نیاز داشته باشد.»

وی با بیان اینکه عصبانیت و خشم در زمان‌های مختلف، شدت متفاوتی پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: « بعضی از افراد ممکن است از لحاظ روانی حساس‌تر‌ باشند و در مقابل، تعدادی دیگر ممکن است کنترل کمتری بر احساس خود داشته باشند.»

این مشاور عنوان کرد: «اضطراب، نگرانی یا ترسی است که در پاسخ به تهدیدی احساس می‌شود و عصبانیت نیز یک واکنش تهدیدکننده است اما همراه با یک حس آزاردهنده قوی است. طبق نظر محققان این 2 احساس ممکن است نقش مهمی در توانایی ما در درک و واکنش به خطر داشته باشند.»

دانش‌آموزخبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار