فعال اجتماعی:

مصرف‌گرایی نظام خانواده را سست می‌کند

کرج (پانا) - عضو شورای فرهنگ عمومی و فعال اجتماعی گفت اسراف فرهنگی در سبک زندگی ایرانی - اسلامی، جایگاهی ندارد و هر خانواده‌ای درگیر این اسراف شد، بنیاد خانواده سست شده؛ زیرا انتهایی ندارد و خانواده را تا نابودی می‌کشاند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مصرف‌گرایی نظام خانواده را سست می‌کند

امیر عطاران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «اسلام، دین اعتدال و دوری از افراط و تفریط است و از این رو قرآن و احادیث همواره به اعتدال و میانه‌روی تاکید می‌کنند. اسلام، مخالف زیاده‌روی و موافق مصرف درست است؛ چنانکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند: چپ و راست (کمینگاه) گمراهی است و راه میانه، راه راست الهی است.»

عطاران اضافه کرد: «امروز یکی از آسیب‌های مهم، اسراف و مصرف‌گرایی و زیاده‌روی است که به یک مشکل جهانی تبدیل شده و مانند بیماری خطرناکی شده که دامن تمام جوامع بشری را گرفته است. بنابراین مبارزه با این بیماری همه‌گیر و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه اسلامی لازم و ضروری است.»

فعال اجتماعی تصریح کرد: «یکی از نماد‌های اسراف‌گرایی، سبک زندگی غربی(لاکچری) است که می‌تواند فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی را به مخاطره بیندازد و یکی از اهداف دشمن از ترویج فرهنگ اسراف‌گرایی نیز تخریب بنیان خانواده است.»

وی گفت: «مصرف‌گرایی، فرهنگ قرآنی نیست و روشی برخلاف سنت ائمه معصومین(ع) بوده و جای تأسف است که امروز جامعه ما دچار این بیماری شده و این در حالی است که در مصرف لوازم آرایشی و غذای حیوانات خانگی در ردیف اول واردات هستیم. زیبایی ظاهری افراد دستخوش مسابقه عمل‌های جراحی زیبایی شده و چهره اصیل ایرانی رو به فراموشی است و برخی در این مسابقه می‌بازند و با یک عمل جراحی اشتباه تا آخر خانه‌نشین می‌شوند.»

دانش‌آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار