هنرمند دف‌نواز شهرستان نظرآباد:

هنر دف‌نوازی، آرامش روحی و روانی ایجاد می‌کند

کرج (پانا) - هنرمند و استاد دف‌نواز شهرستان نظرآباد گفت هنر دف‌نوازی باعث آرامش روح و روان انسان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هنر دف‌نوازی، آرامش روحی و روانی ایجاد می‌کند

فاطمه اسلامی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «فوق لیسانس مدیریت بازرگانی هستم و در حیطه‌ موسیقی، مشغول به کار هستم. آموختن و نواختن ساز دف را  از نوجوانی آغاز کردم و بیش از ۱۵ سال است که دف‌نوازی را به‌صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهم.»

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ اجرا در چندین کنسرت به نمایش گذاشته‌ایم، گفت: «هنر دف‌نوازی باعث آرامش روح و روان انسان می‌شود. چند سالی است در گروهی که فعالیت خود را آغاز کرده‌ام و همه اعضای گروه، هنرجویان خودم هستند که چندین اجرای موفق و چند کنسرت داشته‌ایم و بانوان دف‌نواز شهرم در این مجموعه حضور داشته‌اند.»

این هنرمند با اشاره به ارائه آموزش‌های خود افزود: «متدهایی در نواختن دف وجود دارد که معمولا اگر نُت‌های دف به‌صورت نوشته دربیاید در خانقاه‌ها به صورت یک ریتم خاص و یکنواخت می‌نواختند که در این زمینه هیچ متدی نبود اما استاد کامکار، اولین کتاب متد دف را منتشر کرد.»

وی درباره‌ ساز دف و ویژگی‌های یک ساز خوب گفت: «ساز دف، یک ساز کوبه‌ای و ریتمیک و سنتی است و نشانه‌های یک دف خوب، سفت بودن و سبک بودن ساز است و اندازه‌ آن بر اساس سن، مختلف است که برای کودکان، سازهای کوچکتر در بازار موجود است.»

استاد هنر دف‌نوازی اظهار کرد: «از سن ۵ تا ۷۰ سالگی می‌توان این ساز را آموخت. زیر ۵ سال، توان نگهداری ساز در دست را ندارند؛ چون ساز برای آنان سنگین است. فردی که می‌خواهد به نتیجه‌ خوبی برسد، باید از اولین روز ورودش به کلاس، ساز داشته باشد و هر روز تکرار و تمرین داشته باشد تا 2 الی ۳ سال بعد به‌صورت حرفه‌ای بتواند ساز بزند.»

وی یادآور شد: «برای بانوان شهرم تلاش خواهم کرد تا بیشتر و بیشتر، هنر خود را به نمایش بگذارند و برای بانوان کشورم آرزوی موفقیت روزافزون می‌کنم.»

دانش‌آموزخبرنگار: محمدامین فتحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار