دبیر ناحیه سه کرج درگفت‌وگو با پانا:

جامعه بیش از همیشه به نذر فرهنگی‌احتیاج دارد

کرج (پانا)-یکی ازمعلمان ناحیه ۳ کرج و رئیس مؤسسه خیریه معصومیه درمورد نذرفرهنگی گفت هرفرد نیازمندی علاوه برمسائل مالی به آموزش از لحاظ روحی و روانی هم نیز احتیاج دارد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جامعه بیش از همیشه به نذر فرهنگی‌احتیاج دارد

گاهی خداوند می‌خواهد با دستان تو دست دیگر بندگانش را بگیرد ، وقتی دستی را به یاری می‌گیری به این معنا است که دست دیگرت دردست خداست . شکوفه گلبارانی یکی از دبیران ناحیه ۳ کرج با ۱۸سال سابقه و رئیس مرکز خیریه معصومیه که علاوه‌بر پشتیبانی در زمینه‌های مالی ، دارویی و تحصیلی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در سطح استان و کشور در رشته‌های تئاتر ، بازیگری و ...رتبه‌هایی را کسب کنند.»

وی‌درگفت‌وگو با پانا عنوان کرد : «سالها پیش یکی از دانش آموزانم مریض بود که بنده مجبور شدم او را به منزل برسانم و بعد متوجه شدم مادر او هم مریض است . آن روز من آنها را نزد پزشک بردم و فردای آن روز برای همکارانم ماجرا را تعریف کردم خانه‌ای دیده‌ام که هیچ چیز درآنجا وجود نداشت و مادر و فرزند هردو مریض بودند . همان روز تصمیم گرفتیم صندوقی را تهیه کنیم تا بتوانیم لوازم اولیه زندگی را برای این خانواده فراهم کنیم که پس از آن، هر روز صندوق بزرگتر می شد . از طرفی چند سال پیش برای بنده نیز اتفاقی افتاد که دخترم درحادثه‌ای معلول جسمی و حرکتی شدید شد و نیتی هم بابت دخترم انجام دادم که باعث شد این مرکز روز به روز قوی‌تر شود و تا به امروز به لطف خدا توانستیم تا حدودی حامی دانش‌آموزان‌ زیادی باشیم.»

وی در مورد حامیان موسسه افزود :«طبق فراخوانی که زده‌ایم افراد زیادی جذب این موسسه شده‌اند علاوه براین یک گروه جهادی به نام فرهنگسازان نیکوکاری نیز داریم که از تمامی معلمانی که علاقه‌مند هستند نذر فرهنگی داشته باشند و تمایل به همکاری با موسسه‌ی ما را چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ آموزش رایگان برای دانش‌آموزان داشته باشند.»

گلبارانی بیان‌کرد : «حدود ده سال می‌شود که بنده‌ کارهای جهادی و نیکوکاری انجام می‌دهم البته با کمک همکاران فرهنگی که بنده را حمایت می‌کنند . در این مرکز بسته‌های معیشتی مانند برنج ، حبوبات و غیره تهیه می‌شود. یعنی ارزاقی که خیرین می‌دهند و یا همکاران فرهنگی از حقوقشان ماهانه درصندوق قرار می‌دهندآنها را جمع‌آوری کرده و با آن بسته‌های معیشتی خریداری می‌کنیم.»

وی اضافه‌کرد:« از دیگر فعالیت‌های این موسسه خیریه تهیه لباس برای بچه‌ها و خانواده‌های عزتمندی که زیر مجموعه‌ی این مرکز و یا گروه جهادی هستند. علاوه‌بر آن خانواده‌ها مهرماه لوازم التحریر ، روپوش مدارس را به صورت رایگان از ما تحویل می‌گیرند . همچنین برای خانم‌های سرپرست خانواراشتغال و کارآفرینی را به وجود آوردیم شغل‌هایی همانند خیاطی ، چرم دوزی و کارهای دستی که خودشان مهارت دارند.»

این خیر درادامه عنوان کرد:« ماهانه یا دوماه یکبار محصولات تولید شده توسط همکاران فرهنگی به صورت حضوری یا مجازی به فروش می رسند و همچنین آموزش داده می‌شودکه‌ چطورکارهای دست‌ساز خودشان را به فروش برسانند.»

وی درتوصیه به افراد علاقمند در این زمینه خاطر نشان‌کرد : «به افرادی که قصد تاسیس موسسه را دارند ، توصیه می‌کنم حتما به صورت فرهنگی و اختصاصی موسسه را تاسیس کنند زیرا نذر فرهنگی درکشور هنوزجا نیفتاده است  اینطور دیده شده است که هر فردی که می‌خواهد به نیازمندان کمک کند فکر می‌کند که حتما باید از نظر مالی باشد درحالی که اینطور نیست.هر فرد نیازمند احتیاج به آموزش از لحاظ روحی و روانی هم دارد.»

درپایان به عنوان یک معلم از همه‌ی همکاران درخواست دارم که با همکاری هم فرهنگسازی انجام شود تا همه مردم به سمت نذر فرهنگی بروند زیرا الان جامعه‌ی ما به نذر فرهنگی بیش از همیشه احتیاج دارد.

دانش آموزخبرنگار: آیلین فیضی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار