معلم خیّر البرزی در گفت‌وگو با پانا:

معلمی با کلمات ذوق، هنر و عشق توصیف می‌شود

کرج (پانا) - یکی از معلمان خیّر استان البرز گفت: معلمی با 3 کلمه ذوق، هنر و عشق توصیف می‌شود و اگر از لحاظ عشق و هنر به آن نگاه کنیم، بهترین شغل است. بنده معلمی را به عنوان یک شغل نمی‌بینم بلکه آن را عشق می‌دانم.

کد مطلب: ۱۴۶۲۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمی با کلمات ذوق، هنر و عشق توصیف می‌شود

هنگامه ذوالفقارخانی، دبیر دبیرستان کوثر ناحیه ۳ کرج در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تدریس در مناطق محروم عنوان کرد: «بنده از سال‌ها پیش تصمیم گرفتم تا در مناطق محروم و عشایری برای دانش‌آموزان به‌طور رایگان تدریس کنم. هدف من از تدریس در مناطق محروم به انجام رساندن فرمایش مولا علی(ع) است که فرمودند «زکات علم، نشر دادن آن است.» بنابراین با این کار در واقع زکات علم خود را می‌پردازم.»

ذوالفقارخانی گفت: «یکی از روش‌های درسی بنده این است که استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی و آنان را به سمت استعدادهای نهفته خود هدایت کنم که خدا را شکر تاکنون هم در این زمینه موفق بوده‌ام. به عنوان نمونه؛ تعدادی از دانش‌آموزانی که در اجرا و صدا استعداد خوبی داشتند به مراکز مجاز رادیویی معرفی کردم که از توانایی آن‌ها استفاده کنند.»

معلم خیّر البرزی ادامه داد: «یکی دیگر از روش‌هایی که شاید تا الان هیچ معلمی انجام نداده این باشد دانش‌آموزانی که در هر زمینه‌ای هنر و استعدادی دارند و از این استعداد به نحو احسن استفاده می‌کنند را به عنوان نمره در درس‌های آنان لحاظ می‌کنم تا تشویقی برای آنان باشد. همچنین امسال با همکاری دانش‌آموزان مدرسه، یک میز مهربانی در مدرسه افتتاح کرده‌ایم تا به دانش‌آموزان نیازمند که توانایی خرید لوازم‌التحریر ندارند کمکی کرده باشیم.»

ذوالفقارخانی گفت: «بهتر است که بیشتر مهارت‌ها و آداب زندگی درست در آموزش و پرورش از طریق کلیپ‌های آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا بتوانند از آن‌ها استفاده بهینه را ببرند.»

وی بیان کرد: «در حال حاضر تمام فعالیت‌های دانش‌آموزان در زمینه رادیویی از صدا و سیمای البرز پخش می‌شود که این یک افتخار برای دانش‌آموزان و کادر مدرسه است.»

دانش‌آموزخبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار