معاون استاندار و فرماندارکرج :

آینده نظام در دست مترقیان است

کرج (پانا) - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: مترقیان آینده را مربیان تربیتی می‌سازند و آینده نظام نیز در دست مترقیان است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آینده نظام در دست مترقیان است

یحیی رمضانی در همایش ویژه هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی ضمن تبریک این هفته و قدردانی از مربیان و آموزگاران تربیتی افزود: از سال ۱۳۴۶ سیاستگذاری‌ها در امور آموزشی مقاطع ابتدایی، متوسطه و تحصیلات عالی در وزارت فرهنگ انجام می‌شد و به همین سبب شما فرهنگی نامیده می‌شوید و این بیانگر ارزش و اهمیت شما در عرصه فرهنگ و تربیت است.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جوامع بیان کرد: تعلیم و تربیت همواره 2 سیاست تفکیک‌ناپذیر بوده‌اند. برای پرواز دانش‌آموزان همواره 2 بال تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کارساز و راهگشا بوده و معنا و مفهوم هرکدام از آن‌ها در کنار یکدیگر تداعی می‌شود و این 2 بدون شک جدایی‌ناپذیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در استقرار نظام جمهوری اسلامی اذعان کرد: از سال ۱۳۵۹ که شهید رجایی به مقام نخست‌وزیری رسید ما ملت ایران نیز به این باور رسیدیم که استقرار و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو تعلیم و تربیت نسل‌های آینده و انتقال اندیشه‌ها، باورها، رفتارها و فرهنگ انقلاب اسلامی است. آینده‌نگری و علم آینده‌پژوهی از ابتدای سال ۱۳۵۹ در نظام مقدس جمهوری اسلامی تحکیم شد و بحث آینده‌نگری و آینده‌پژوهی چیزی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد و در نظام امروز آموزش و پرورش رواج پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: باید مهارت‌های لازم را به دانش آموزان انتقال دهیم تا فرصت آینده‌پژوهی مهارت‌محور را به دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مرز و بوم بدهیم و این امر در حقیقت وظیفه شما فرهنگیان و مربیان تربیتی است و راه انتقال این مهارت‌های زندگی، تعلیم و تربیت است.

رمضانی اظهارکرد: متاسفانه باید بپذیریم که در بیشتر اوقات در مساله آموزش و پرورش، نگاه هزینه‌ای داشته‌ایم در حالی که باید به همان اندازه که دغدغه دیوارکشی، جاده‌سازی و سرمایه‌گذاری در جنبه‌های گوناگون را داریم به تعلیم و تربیت نیز نگاه سرمایه‌‌گونه و ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دیوار افکار دانش‌آموزی ما دیوار‌های بلندی باید باشند که به راحتی نتوان آن را گمراه کرد، افزود: نباید گذاشت که بیگانگان و دشمنان این ملت به این دیوار نفوذ کنند و از خلاء معنوی و الهی وجود دانش‌آموزان عبور کرده و موجب فروپاشی این دیوار شوند. این در واقع همان پایه و اساس فرهنگ جهان اجتماعی ماست که از جامعه دانش‌آموزی و امور تربیتی آغاز می‌شود.

رمضانی، آموزش و پرورش را بهترین وسیله انتقال باورها و ارزش‌ها به نسل‌های آینده دانست و افزود: بی‌شک برای انتقال و تبیین باورها و ارزش‌های صحیح به جامعه دانش‌آموزی، بهترین وسیله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آن‌ها است و در این میان مدرسه مهم‌ترین واسطه ماست. مدرسه بی‌شک از حرمت‌ها ، ارزش‌ها و عقاید اساسی ما پاسداری خواهد کرد و آموزگاران و مربیان تربیتی، خوشنام‌ترین سربازان این حریم امن هستند و ما به وضوح شاهد نقش‌آفرینی این عزیزان در عرصه‌های مختلف جامعه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید محیطی فراهم شود تا تعلیم و تربیتی شاداب و بانشاط داشته باشیم، ادامه داد: معلمان ما نباید دغدغه‌مند باشند و باید برنامه‌ریزی لازم برای تامین رفاه نسبی آن‌ها به خوبی صورت گیرد. اینگونه می‌توانیم زمینه ترقی دانش‌آموزانمان را فراهم کنیم. به خاطر داشته باشیم مترقیان آینده را مربیان تربیتی می‌سازند و آینده نظام نیز در دست مترقیان است.

دانش‌آموزخبرنگار: آتوسا هشترود

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار