مدیر بندر امیرآباد:
40 درصد ظرفیت بندر امیرآباد خالی است
رضوانی: این بندر ظرفیت ورود ۷.۵ میلیون تن کالا را دارد
ساری (پانا) - مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ظرفیت این بندر برای ورود کالا را 7 و نیم میلیون تن برشمرد و اعلام کرد که حدود 40 درصد از ظرفیت بندر خالی است.
سیاوش رضوانی در نشست خبری که در استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت سه بندر در مازندران، گفت: بنادر استان می توانند از طریق حمل و نقل دریایی نیازمندیهای اقتصادی کشور را به نحو احسن پوشش دهد.
او از افزایش کشتی های کانتیتربر در دریای خزر خبر داد و افزود: جابجایی از طریق کشتی های کانتینر دار موجب ماندگاری کالا می شود.
رضوانی بندر امیرآباد را یکی از بنادری برشمرد که بعد از انقلاب برای ایجاد آن فکر و دوراندیشی شده و کاملا استاندارد و قابل توسعه است.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ظرفیت این بندر برای ورود کالا را ۷ و نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بندر خالی هست.
او اعلام کرد که در سال گذشته ۵ میلیون و ۷۰۰ تن کالا به بنادر استان وارد شد که از این میزان ۳ میلیون و ۸۰۰ تن در بندر امیرآباد بوده است.
رضوانی ماندگاری کالا در بنادر را ۳۰ تا ۴۵ روز اعلام کرد و گفت: اکثر کالایی که وارد بندر امیر آباد می شود، غلات است که باید از بارندگی و رطوبت هوا دور باشد.
او با بیان اینکه تنوع کالا در دریا روز به روز متنوع تر می شود، گفت: اکنون بالای ۱۴ تیپ کالا در بندر جابجا می شود.
رضوانی از اشتغال ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در مجمع بندر خبر داد و یاد آور شد: هم اکنون در بندر امیرآباد ۲۳ شرکت بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان در حال فعالیت است و ۱۳شرکت با ۶۷۰ میلیارد تومان در حال ساخت می باشد.
او تخلیه غلات بندر امیرآباد تا ۲۲ تیر ۹۸ را ۶۴ درصد بیان کرد و گفت: بندر امیر آباد در بین بنادر شمال طی چند ماهه ابتدای سال جاری، ۸۱ درصد صادرات به کشورهای حاشیه خزر داشته است.
رضوانی با بیان اینکه تعداد شناورهای وارد شده به این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشت، اظهار داشت: تخلیه بار در بندر نیز ۲۴ درصد، صادرات بالای ۸۰ درصد و واردات ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
او با بیان اینکه تبادل کالا از طریق دریا یکی از آرزوهای دیرینه کشورهای حاشیه دریای خزر است، بیان کرد: بندر امیر آباد با داشتن دو اسکله رورو (ریلی و کامیونی) تنها بندر شمال با این قابلیت است.
او اتصال به شبکه ریلی را یکی از مزیت های مهم این بندر برشمرد و گفت: اسلکه رورو ریلی بندر نیز با پیش بینی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.
ارسال دیدگاه