ازدحام و حضور دوباره دلالان در بازار ارز متاثر از تصویب لایحه CFT؛ نرخ ارز بر تابلوی صرافان چندنرخی شد

تهران (پانا) - بازار ارز امروز متاثر از تصویب لایحه CFT باز هم با کاهش نرخ دلارو ازدحام دلالان و فروشندگان مواجه شد.

کد مطلب: ۸۶۰۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ازدحام و حضور دوباره دلالان در بازار ارز متاثر از تصویب لایحه CFT؛ نرخ ارز بر تابلوی صرافان چندنرخی شد

در میان این ازدحام خریدارانی هم بودند که به گفته خودشان برای تامین نیازهای متفاوت خریدار ارز بودند که دلالان دورشان حلقه می‌زدند و هر کدام نرخی می‌دانند. اگرچه تابلوی صرافی‌ها کاهش نرخ‌های بسیار متفاوتی را نشان می‌داد، مراجعه حضوری از بی میلی صرافان به خرید و فروش ارز حکایت داشت.

برخی از صرافی‌ها بر تابلوی خود حتی نرخ 12 هزار تومان را نیز درج کرده بودند اما می‌گفتند فعلا نه می‌خریم و نه می‌فروشیم. بازار دلالان داغ‌تر و آنان به انجام معامله خرید و فروش ارز راغب‌تر بودند.

برخی از صرافی‌ها در کفِ قیمتی خود، هر دلار را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام می‌کردند. این نرخ برای هر یورو حداقل ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان برای خرید و ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان برای فروش است.

بازار ارز امروز سقف قیمتی هم داشت. صرافان در سقف قیمتی هر دلار آمریکا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از مشتریان برای خرید و ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان برای فروش اعلام کردند. ضمن اینکه در مورد یورو نیز سقف نرخ ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان برای خرید و ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای فروش است. فاصله قیمتی خرید و فروش هر چه از سمت میدان فردوسی به چهارراه استانبول نزدیک می‌شویم کمتر می‌شود.

در این میان برخی صرافی‌ها دلار را ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروختند و برخی هم ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروختند.

برخی دیگر نیز ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان بابت خرید هر دلار به متقاضیان می‌پرداختند و از آنها ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان دریافت می‌کنند که این‌ دو نرخ برای هر یورو ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان و در مواردی ۱۳ هزار و ۴۷۰ تومان و ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان بود.

دلالان هم نرخ‌های متفاوت داشتند از کسانی که حاضر بودند با قیمت 11 هزار و 700 دلار را خریداری و 12 هزار و 500 تومان بفروشند تا افرادی که هنوز از کانال 13 هزار تومان پایین نمی‌آمدند.

وقتی چند نفر برای خرید یا فروش واقعی دور هم جمع می‌شدند چند دلال می‌آمدند و می‌گفتند دلار به 8 هزار تومان می‌رسد زودتر بفروشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار