عضو کمیسیون صنایع مجلس :‌ اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو تصویب شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید در جلسه اخیر با وزارت صنعت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو تصویب شد.

کد مطلب: ۸۴۷۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون صنایع مجلس :‌ اختصاص  ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو تصویب شد

به گزارش صدا و سیما، ولی ملکی با بیان اینکه در جلسه اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز با قیمت 4 هزار و 200 تومان برای واردات قطعات خودرو تصویب شده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را در جلسه اعلام کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز در دولت‌های مختلف با بیان اینکه مشکل مدیریتی و برنامه‌ریزی وجود دارد، افزود: این بی‌برنامگی موجب می‌شود خودروساز و قطعه‌ساز هر دو دچار مشکل شوند و مردم هم ثبت نام می‌کنند اما به موقع نمی‌توانندخودروهای خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه خودروساز در 2 ماه اخیر 73 درصد افزایش قیمت یافته است، ادامه داد: البته این دلیل نمی‌شود که خودروساز به همین میزان افزایش قیمت را بر روی محصولات خود اعمال کند.

ملکی گفت: مرکز آمار ایران، تورم تیر 1397 را نسبت به تیر سال 1396، هفت و هشت‌دهم درصد اعلام کرده است. آیا واقعیت این است؟ این آمارسازی‌ها کشور را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه تورم بخشی را که 12 و نیم تا 14 درصد اعلام کردند، منطقی نیست، افزود: اگر این فرمول‌ها جواب می‌داد نباید اکنون تا این اندازه اختلاف قیمت را در بازار داشتیم.

این عضو شورای رقابت گفت: در جلسه‌ای که با قطعه‌سازان و خودروسازان در اردیبهشت داشتیم آن‌ها اعلام کردند اگر قیمت خودرو 17 درصد افزایش یابد، مناسب است.

ملکی با بیان اینکه تصمیم‌های دستوری در تولید جواب نمی‌دهد،افزود: اکنون 8 هزار خودروی سمند در خودروسازی تبریز به علت نقص قطعه خوابیده است.

وی اضافه کرد: باید گروهی صاحب‌نظر برای بررسی موضوع، تعیین شوند و با توجه به واقعیت‌ها، تصمیم‌گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار