حباب سکه امروز به ۵۵۰ هزار تومان رسید

تهران (پانا) - رییس اتحادیه طلا و جواهر  میزان حباب سکه را در روز جاری ۵۵۰ هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید قیمت‌ها از روز گذشته رو به بالا بوده و این در حالی است که قیمت اونس جهانی با افت مواجه شده است.

کد مطلب: ۸۳۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
حباب سکه امروز به ۵۵۰ هزار تومان رسید

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر، دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار را رشد میزان تقاضا دانست و گفت: در صورتی که اوراق گواهی سکه در بازار عرضه شود این امکان وجود دارد که بر جو روانی بازار تاثیرگذار باشد و به همین دلیل این امکان وجود دارد که قیمت‌ها را به روندی بالاتر سوق دهد.

آربیتراژ در بازارها

به باور برخی کارشناسان بالا رفتن حباب سکه نقدی می‌تواند منجر به آربیتراژ در بازارهای مختلف شود. به‌ عنوان مثال گروهی باور دارند زمانی که ارزش سکه در بازار بالاتر از قیمت ارزش ذاتی باشد، می‌تواند منجر به ورود طلا از کشورهای همسایه به بازار شود. در واقع از آنجا که در بازار داخلی طلا ارزش بیشتری نسبت به بازارهای همسایه دارد، ورود آن به بازار سود به‌ دنبال دارد. البته عده دیگری باور دارند در شرایطی که ارزش سکه نسبت به دلار بالاتر است، خرید ارز در بازار توجیه‌پذیرتر می‌شود.

فرمول و محاسبه آنلاین قیمت سکه و میزان حباب سکه

عیار طلای معامله شده در بازارهای جهانی یا اونس ۲۴ و عیار سکه بهار آزادی ۲۱.۶ است و با تقسیم عدد ۲۱.۶ بر ۲۴ عدد ۰،۹۰۰ به دست می‌آید و پس از ضرب عدد حاصل در وزن انواع سکه یعنی تمام بهار آزادی، نیم و یا ربع بهار آزادی قیمت واقعی آنها به دست می‌آید.
به عبارت روشن تر فرمول قیمت سکه عبارتست از:

{[(قیمت اونس جهانی طلا × نرخ دلار آزاد) ÷ ۳۱،۱ ]× ۰،۹۰۰×وزن سکه}+حق ضرب

بانک مرکزی در محاسبه قیمت سکه عددی را نیز تحت عنوان حق‌ضرب لحاظ می‌کند که برخی معتقدند حدود ۵ هزار تومان است و این رقم را نیز باید به قیمت به دست آمده اضافه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار