رئیس سازمان برنامه و بودجه خبرداد:

اختصاص ۱۵ میلیارددلار در ۵۰ روز نخست سال

تهران (پانا) - به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه در ۵۰ روز نخست امسال ۱۵ میلیارد دلار با نرخ دولتی اختصاص یافت که از این مقدار ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پرداخت شده است.

کد مطلب: ۸۲۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۱۵ میلیارددلار در ۵۰ روز نخست سال

به گزارش صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دوی سیما افزود: در یک دوره کوتاه بیش از هفت میلیون سکه میان متقاضیان توزیع شد.
وی گفت: بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی بالای 4 درصد برای امسال و سال آینده برای ایران پیش بینی کرده‌اند که از متوسط منطقه بالاتر است.
نوبخت افزود: هم اکنون صادرات ما 22 درصد بیشتر از واردات است و در این زمینه هم وضع خوبی داریم.
وی از مردم خواست به دولت برای ساماندهی بازار ارز و سکه کمک کنند و افزود:‌ بانک مرکزی به موقع سکه‌های پیش‌فروش شده را عرضه کرده است و قیمت‌های بالاتری که در بازار مشاهده می‌شود به واسطه دست به دست شدن‌ها و عدم اطمینان در بازار سکه است.
نوبخت افزود: دولت با قاطعیت اعلام می‌کند اگرچه با تشدید تحریم‌ها با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد اما برای تأمین مایحتاج عمومی مردم تدابیر لازم اندیشیده شده است.
وی گفت: بنا بر اعلام بانک جهانی، بیش از 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی جمهوری اسلامی ایران است و تولید ناخالصمان 85 میلیارد دلار پیش‌بینی شده که از پارسال هم بیشتر است.
نوبخت با بیان اینکه میزان تولید خودرو در داخل در دو ماه اول امسال بیش از سال‌های گذشته بوده است، اظهار کرد:‌ شورای رقابت بیش از 7 درصد برای افزایش قیمت خودرو لحاظ نکرده است و بیشتر از آن کار واسطه هاست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: نباید عده‌ای به بهانه افزایش قیمت غیررسمی ارز برای کالاهایشان افزایش قیمت نامتعارف در نظر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار