در گفتوگوی پانا بارئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو مطرح شد:
نقش نمایشگاهها در رونق و توسعه صادرات غیرنفتی
تهران (پانا) - رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران با تاکید بر نقش نمایشگاهها در رونق و توسعه صادرات گفت: در سبد محصولات شرکتهای خارجی باید محصولات با تکنولوژی بالا و الزام به انتقال دانش فنی تولید آنها وجود داشته باشد.

سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران در گفتوگو با پانا درباره نقش نمایشگاهها در رونق توسعه صادرات گفت:«در نمایشگاهها دو بازیگر اصلی وجود دارد یکی دارندگان توانمندی و دیگری شرکتها یا مجموعههایی که نیازمندیها و کالا و خدمات مورد نیاز خود را اعلام میکنند. در نمایشگاه قطعات که خرداد ماه سال ۱۴۰۴ برگزار میشود شرکتهایی از چین، ترکیه و هند که در این نمایشگاه حضور دارند با محدودیتها و الزاماتی مواجه هستند تا اگر محصولی را ارایه میدهند این محصولات بر لبه تکنولوژی قرار داشته و دانش فنی و علمی آن را نیز به کشور انتقال دهند.»
وی خاطرنشان کرد: «همچنین در سبد محصولات این شرکتها باید محصولاتی که با تکنولوژیهای بالا هستند نیز در میان آنها وجود داشته باشد. به طور مثال کشوری مانند چین نباید توانمندی خود را تنها محدود به ارایه محصول کند بلکه توانمندیهای خود در بخش فناوری را نیز در نمایشگاه پیشرو عرضه کند.»
وی تصریح کرد: «برگزار کنندگان نمایشگاهی تلاش میکنند تا ظر فیتها و توانمندیهای شرکتهایی که در نمایشگاههای مختلف از جمله نمایشگاه قطعات شرکت میکنند را بررسی کنند و حتما الزاماتی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.»
حسینی خاطرنشان کرد: «نمایشگاه قطعات خودرو از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار خواهد شد و میزبان شرکتهای داخلی و خارجی فعال در صنعت خودرو خواهد بود.»
ارسال دیدگاه