معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:
مهرماه سال ۱۴۰۴، مدرسه بدون معلم نخواهیم داشت
تهران (پانا) - معاون رئیسجمهور گفت هیچ یک از مدارس کشور در مهرماه سال آینده نباید بدون معلم بمانند و برنامهریزیهای ما در سازمان اداری و استخدامی کشور به نحوی است که خانوادههای دانشآموزان نگرانی از این بابت نداشته باشند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بینالملل سازمان اداری و استخدامی کشور، ۱۳ اسفندماه در نشستی مشترک با حضور علاءالدین رفیعزاده؛ معاون رئیسجمهور و رئیس این سازمان و علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، مدلهای تصمیمگیری برای تخصیص مجوزهای استخدامی در نظام آموزشی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
رفیعزاده با اشاره به تاکیدات رئیسجمهور در خصوص مسئله آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش بهعنوان یکی از ارکان اساسی در توسعه پایدار یک جامعه است و همواره باید برای تخصیص منابع انسانی باکیفیت و کارآمد، در اولویت قرار گیرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و ورود نیروهای وزارت آموزش و پرورش از طریق این دو دانشگاه، از اولویتهای اصلی ما در سازمان اداری و استخدامی کشور است.
وی با اشاره به اهمیت وزارت آموزش و پرورش در آینده کشور، تصریح کرد: ساختار کنونی آموزش و پرورش با چالشها و نواقص جدی مواجه است که با توجه به تاکیدات برنامه هفتم پیشرفت، نیازمند اصلاحات اساسی است و از این رو باید سند جامع برنامه نیروی انسانی آموزش و پرورش با رویکردی تحولی تدوین شود.
معاون رئیسجمهور یکی از جنبههای مهم در اصلاح ساختار آموزش و پرورش را توجه به آموزش معلمان دانست و گفت: معلمان بهعنوان اصلیترین عامل در کیفیت آموزش، نیازمند آموزشهای مداوم و بهروز هستند تا بتوانند بهخوبی نیازهای آموزشی دانشآموزان را پاسخ دهند. لذا لازم است، مرکز آموزش مدیریت دولتی در تعامل با وزارت آموزش و پرورش، فعالتر شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، متناسبسازی میان نیازهای آموزشی با تعداد و کیفیت نیروی انسانی موجود را یکی از اهداف مهم در تدوین سند جامع نیروی انسانی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در برخی نقاط کشور، شاهد توزیع ناعادلانه منابع انسانی در حوزه آموزش و پرورش هستیم که به عدم دسترسی برابر به آموزش باکیفیت منجر میشود.
کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از رویکرد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر حل مسائل آموزش و پرورش، همکاری این سازمان با وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم را متفاوت از دولتهای قبلی دانست و بر تامین نیازهای این وزارتخانه در حوزه معلمان، مدیران، خدمتگزاران، مدرسان فنی و حرفهای و دیگر مشاغل مورد نیاز تاکید کرد.
در این نشست، ضمن ارائه گزارشهای تخصصی، مدلهای مدیریت منابع انسانی برای جذب و استخدام به مطلوبترین شکل در آموزش و پرورش، فرایند برنامهریزی برای برگزاری آزمونهای استخدامی مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان نیز مقرر شد، مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور، برای رفع نیازهای نظام آموزشی کشور و جلوگیری از هر گونه اخلالی در آموزش دانشآموزان، بررسیهای تخصصی لازم را داشته باشند.
ارسال دیدگاه