در گفتوگوی پانا با یک کارشناس حوزه فناوری مطرح شد:
در مدارس دانشآموزان را با هوش مصنوعی و کارکردهای آن در صنایع مختلف آشنا کنیم
تهران (پانا)- یک کارشناس حوزه فناوری گفت در بخشهای آموزشی از جمله وزارت آموزش و پرورش باید درباره کارکردهای فناوری به دانشآموزان آگاهیهای لازم ارایه شود. اکنون هوش مصنوعی در جهان منشاء تغییر و تحولاتی عمده شده است و باید در نظامهای آموزشی از جمله وزارت آموزش و پرورش دانشآموزان را با این مباحث و کارکردهای آن در صنایع مختلف آشنا کرد.
یوسف دوستحسینی در گفتوگو با خبرنگار پانا با بیان اینکه حدود ۲۹ میلیون وسیله نقلیه موتوری و سواری در کشور وجود دارد، گفت: «با این وجود تنها ۲ درصد از این وسایل نقلیه از وسایل ایمنی الکترونیکی برای جلوگیری از سرقت و ردیابی در وسایل خود استفاده میکنند که نشان میدهد در زمینه فرهنگسازی برای حمایت از داراییهای سرمایهای ضعیف عمل شده است.»
ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حفظ داراییهای سرمایهای از کودکی
وی عنوان کرد: «بخش مهمی از موضوع ادراک امنیت به دلیل ضعف فرهنگسازی است و باید در این زمینه آموزشهایی از سنین پائین و به طور مثال از آموزش و پرورش آغاز شود تا این فرهنگ در اعضای جامعه نهادینه شود که موضوع حفظ داراییهای سرمایهای و حمایت از آنها از اهمیت ویژه برخوردار است و در این مسیر باید از ابزارهای فناورانهای که به این منظور تولید شده است، استفاده کرد.»
دوستحسینی خاطرنشان کرد: «از دو رویکرد باید به این موضوع نگاه کرد. یکی از رویکردها این است که در بخشهای آموزشی از جمله وزارت آموزش و پرورش باید درباره کارکردهای فناوری به دانشآموزان آگاهیهای لازم ارایه شود. اکنون هوش مصنوعی در جهان منشاء تغییر و تحولاتی عمده شده است و باید در نظامهای آموزشی از جمله وزارت آموزش و پرورش دانشآموزان را با این مباحث و کارکردهای آن آشنا کرد.»
بازار کار آتی به طور قطع تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد داشت
وی تصریح کرد: «دانشآموزان در آینده وارد بازار کار میشوند و جهان آینده و بازار کار آتی به طور قطع تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد داشت بنابراین ضروری است که به دانشآموزان آگاهی دهیم.روایت خروجی و کارکردهای هوش مصنوعی و فناوری و ابزارهای فناورانه به دانشآموزان بسیار جذاب خواهد بود.این موضوع میتواند بر میزان آگاهی خانوادهها نیز تاثیر داشته باشد چون به واسطه خلاقیت و ذهن باز دانشآموزان میتوانند بسیاری از یافتهها و دانش خود را به خانواده خود نیز منتقل کنند.»
کارشناس حوزه فناوری عنوان کرد: «کارکرد فناوری و راویگری خروجیهای ممکن ناشی از آن دو مبحثی است که جا دارد در نظامهای آموزشی برای آن بخشهایی در نظر گرفته شود.این اقدامات در میانمدت و درازمدت نقش موثری در فرهنگسازی برای بسیاری از مباحث حوزه فناوری خواهد داشت.»
وی بیان کرد: «سندیکاهای و تشکلهایی که در صنایع و صنوف مختلف فعال هستند میتوانند تولید محتوای لازم را در قالب دروس یا محتواهای دیجیتال جذاب فراهم کرده و در اختیار بخشهای آموزشی از جمله وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.»
ارسال دیدگاه