دبیر اجرایی جشنواره ملی دال- آن‌ خبر داد:

فراهم‌شدن فرصت تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌آموزی در صنعت بیمه

تهران (پانا) - دبیر اجرایی جشنواره ملی دال - آن گفت فرصتی ارزشمند برای دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب یک جشنواره ملی فراهم شده است تا ایده‌های خود را به این جشنواره ارسال کرده و زمینه تجاری‌سازی آن را فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۵۱۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فراهم‌شدن فرصت تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌آموزی در صنعت بیمه

علی تقیان، دبیر اجرایی جشنواره ملی دال-  آن در  نشستی خبری، گفت: به مناسبت هفته ملی بیمه، جشنواره دال- آنلاین با هدف گسترش فرهنگ بیمه برگزار می‌شود و فرصتی ارزشمند برای دانش‌آموزان و دانشجویان است تا ایده‌های خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: در پایان زمان برگزاری این جشنواره،  ۲۰ ایده برتر برای تجاری‌سازی انتخاب خواهند شد.مدلی برای تجاری‌سازی این ایده‌ها در نظر گرفته شده که در صورت انتخاب برای تجاری‌سازی و شتابدهی آنها اقدام خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی دال - آن‌ عنوان کرد: ایجاد انگیزه در صنایع مجاور، ایجاد انگیزه و جلب افکار عمومی به ویژه دانش‌آموزان با هدف مدیریت ریسک، نوآوری، جلوگیری از تخلفات نیروی انسانی و آموزش بیمه، افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها و گسترش بازار از جمله محورهای این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ساختار نیز برای این جشنواره شورای سیاستگذاری وجود دارد و هیات داوران نیز نحوه داوری و زمان آن را انجام خواهند داد.کمیته‌های  رسانه‌ای، مالی، امور فنی و غیره نیز کار بررسی آثار را در ابعاد مختلف انجام می‌دهند.

تقیان عنوان کرد: ایده‌های برتر نیز از مزایای استقرار شتابدهنده، فرصت‌های شبکه‌سازی با پلت‌فرم‌های مختلف که از مزایای این جشنواره است برخوردار خواهند بود.

وی افزود: ۸ داور در کمیسیون‌های مختلف کار بررسی آثار را انجام خواهند داد.علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ آذر ایده‌های خود را در سایت بارگذاری کنند و در تابستان ۱۴۰۴ فرآیند تجاری‌سازی ایده‌ها انجام خواهد شد.

تقیان خاطرنشان کرد: از فردا سایت جشنواره باز خواهد شد و شماره ۱۶۹۰ نیز پاسخگوی ۲۴ ساعته به سوالات مطرح در این زمینه  خواهد بود.

ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی نیز در نشست خبری اولین جشنواره ملی دال- آنلاین که نخستین رویداد استارت آپی و کسب‌و کاری صنعت بیمه است در جمع خبرنگاران  به تفاهم‌نامه بیمه دال و پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: هوش مصنوعی هر روز اتفاق های جدیدی را در حوزه کسب‌و کارها رقم می‌زند و هر روز مشاغلی جدید ایجاد می‌شود و باید به پلت‌فرم‌های جدید توجه بیشتری داشت.موضوع فناوری‌های نرم اهمیت زیادی دارد و نیاز است تا از کسب‌کارهای دیگر نیز حمایت گرفت و کسب‌و کارهای جدید را به کسب‌و کارهای قدیمی ارتباط داد.

وی گفت: ارتباط پارک‌ها و دانشگاه‌ها و صنایع باید تقویت شوند.جشنواره دال بر مبنای آنکه بتوان فرهنگ بیمه را شکل داد و از دل شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای کسب‌و کارهای نو پا را شکل داد برگزار می‌شود.برای شکل‌گیری این فرهنگ باید نگاه نسل جدید از جمله دانش‌‌آموزان را به این صنعت تغییر داد.

نبیونی تصریح کرد: با توسعه این فرهنگ، علاقه‌مندی شکل می‌گیرد و حتی می‌تواند زمینه‌ساز تحصیل دانش‌آموزان در  رشته‌های بیمه‌ای شود.

نبیونی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا دانشگاه‌ها نیز در این مسیر به صنعت بیمه کمک کنند.

به مناسب هفته بیمه اولین جشنواره ملی دال - آن به عنوان نخستین رویداد کارآفرینی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف تسهیل‌گری و ایجاد بستر مناسب برای استقرار کسب‌وکارهای جدید بیمه‌محور، جلب توجه افکار عمومی به اهمیت صنعت بیمه و ترویج نوآوری و فرهنگ بیمه برگزار می‌شود.

حمایت از ایده‌های کاهش ریسک بیمه در جشنواره ملی دال-آن

بهروز اسد نژاد معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران نیز در ادامه این نشست گفت: بیمه‌های بازرگانی در ایران توسعه زیادی پیدا نکرده‌اند. ضریب نفوذ حاصل حق بیمه تولید شده تقسیم بر جی دی پی سالانه است که این شاخص در ایران ۲.۵ درصد است.

وی افزود:‌ میانگین جهانی برای ضریب نفوذ بیمه ۷ درصد است و حتی در کشورهای توسعه‌یافته این شاخص به ۱۳ درصد می‌رسد. درحالی که ۸۹ سال از قدمت صنعت بیمه ایران می‌گذرد. بنابراین باید اقداماتی انجام دهیم که صنعت بیمه در بین همه اقشار توسعه پیدا کند.

اسدنژاد عنوان کرد:‌ تشکیل شتابدهنده‌ها در حوزه بیمه کمک می‌کند تا ایده‌های موفق مورد سرمایه‌گذاری قرار بگیرد. در حال حاضر رویکرد ما این است که تاکید بر دریافت ایده از دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم مردم باشد و فقط محدود به نخبگان نشویم. وی با بیان اینکه برگزیدگان در جشنواره وارد چرخه سرمایه‌گذاری در این صنعت خواهند شد، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر صنعت بیمه ایران قبل از توسعه دیجیتال مانده است. صنعت بیمه باید به سمت هوشمندسازی مدیریت ریسک و هوشمندسازی داده ها برود. از این طریق شرکت‌ها می‌توانند بازاریابی هوشمند و موفق داشته باشند.

وی تاکید کرد:‌ تحول دیجیتال در صنعت بیمه به معنای بستن درب دفاتر فروش سنتی نیست چراکه در مقطع کنونی ۴۰۰ هزار نفر در ایران از این محل ارتزاق می‌کنند. اگر این اتفاق بیفتد رویکرد حذف صورت مسأله است. بنابراین شبکه فروش بخشی باید به صورت آنلاین محصولات را بفروشد. اما اصل تاثیر فناوری استفاده از الگوریتمها برای مدیریت ریسک و شناسایی تخلفات است.

اسدنژاد خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر سهم آنلاین‌ها در خدمات بیمه‌ای حدود ۲ درصد است. این شرکت‌ها به دلیل اینکه هزینه‌ها را کاهش میدهد و درآمدها را بالا می‌برد. به همین دلیل با توسعه خدمات آنلاین حاشیه سود شرکت‌های بیمه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ میلیون موتورسیکلت در کشور بیمه شخص ثالث ندارند در حالی که این بیمه اجباری است. درحالی که طبق قانون داشتن بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه اجباری است

گفتنی است، در پایان این مراسم از پوستر فراخوان جشنواره رونمایی شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار