در گفتوگوی پانا با یک کارشناس حوزه دیجیتال:
آموزش مهارتهای فردی و توسعه فردی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است
تهران (پانا) – یک کارشناس حوزه دیجتیال با بیان اینکه از گذشته آموزش مهارتهای فردی و توسعه فردی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است، عنوان کرد: با پشتیابی و علاقهمندی آموزش و پرورش آمادگی ارائه آموزشهای سواد دیجیتال و آموزشهای معاملات دیجیتال در قالب سیمیلاتور، شبیهسازی و فضای بازی و سرگرمی به دانشآموزان وجود دارد.
عیسی کشاورز در گفتوگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «بحث مهارتورزی و آموزش مهارتهای زیستی و آنچه که دانشآموزان در آینده به آن احتیاج دارند، موضوعی مهم است که بخشهای آموزشی از جمله وزارت آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه داشته باشد.»
ضرورت بهروزرسانی آموزشهایی است که توسط بخشهای آموزشی ارائه میشود
عضو انجمن صرافان رمز ارز با اشاره به مسیر پرشتاب دانش و تکنولوژی در دنیای امروز افزود: معلمان ممکن است با آموزشهای ابتدایی و عالی در حال آموزش باشند که مربوط به دوره آنها بوده و در حال آموزش به دانشآموزانی هستند که قرار است در دهههای آینده کشور را اداره کنند بنابراین یکی از مهمترین بحثها بهروزرسانی آموزشهایی است که توسط بخشهای آموزشی ارائه میشود.
رویکردهای نوین به مفاهیم و علوم آموزشی
عضو انجمن صرافان رمز ارز خاطرنشان کرد: «دانش کهنه که در قالب مفروضات یا در قالب مفاهیم کلاسیک آموزش داده میشوند کارآیی خود را در جهان پر از سرعت تغییر در دانش و تکنولوژی از دست میدهد بنابراین باید رویکردی نوین به مفاهیم و علوم آموزشی انجام شود تا بتوان آموزشهای کاربردیتری را که دانشآموزان به آن نیاز دارند، ارایه داد.»
سواد دیجیتال از جمله آموزشهای ضروری و کاربردی برای دانشآموزان است
وی افزود: «سواد دیجیتال و سواد مالی دیجیتال از جمله آموزشهای ضروری و کاربردی برای دانشآموزان است.دنیای رمزارزها و بلاکچینها نیز از جمله موضوعاتی است که مورد توجه دانشآموزان خواهد بود و آموزشهای لازم در این زمینه میتواند یکی از مسیرهای پسانداز دیجیتالی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.»
کشاورز گفت: «از گذشته آموزش مهارتهای فردی و توسعه فردی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.همچنین اقداماتی در زمینه توسعه و آموزش سواد مالی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته و شرکت آموزش و اطلاعرسانی سازمان بورس نیز آموزشهایی را در این زمینه به دانشآموزان در استانهای مختلف ارائه داده است.»
عضو انجمن صرافان رمز ارز خاطرنشان کرد:«انجمن صرافان رمز ارز نیز این آمادگی را دارد که در صورت علاقهمندی وزارتخانههای مرتبط با استفاده از بخشهای سیمیلاتور و شبیهسازیشده به دانشآموزان ارائه داد که پول در آینده چه سرنوشتی پیدا میکند چون داستان پول و ارزش داراییها تغییرات اساسی داشته و دانشآموزان قرار است با استفاده از ابزار پول زندگی خود را اداره کنند.»
عضو انجمن صرافان رمز ارز عنوان کرد: «این انجمن آمادگی دارد تا با ایجاد فضای سیمیلاتوری و شبیهسازی شده با دانش اقتصاد دیجیتال و مبادلات رمز ارزی آشنا شوند. انجمنهای صرافان رمزارز و بلاکچین آمادگی دارند تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام دهند تا بتوان سواد مالی و رسانهای را به دانشآموزان ارائه داد.»
ارسال دیدگاه