سفیر چین: پکن به‌دنبال تقویت تبادلات تجاری خود با تهران در همه زمینه‌هاست

تهران (پانا) - سفیر چین در ایران با اشاره به لزوم توسعه مناسبات تجارت دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، گفت چین تمایل دارد که تبادلات تجاری خود با ایران را در همه زمینه‌ها تقویت کند.

کد مطلب: ۱۵۱۳۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
 سفیر چین: پکن به‌دنبال تقویت تبادلات تجاری خود با تهران در همه زمینه‌هاست

به گزارش سازمان توسعه تجارت، «زونگ پی‌وو» در دیدار با رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر لزوم شتاب‌گیری مثبت همکاری‌های تجاری دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم توسعه مناسبات تجارت دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، گفت: چین تمایل دارد که تبادلات تجاری خود با ایران را در همه زمینه‌ها تقویت کند.

«محمدعلی دهقان دهنوی» رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت نیز در این دیدار، همکاری‌های تجاری ایران و چین را در بالاترین سطح دانست و افزود: سازمان توسعه تجارت ایران علاقه‌مند به توسعه و رشد همکاری‌های سازنده تجاری بین دو کشور است.

به گفته وی، عضویت ایران در پیمان‌های منطقه‌ای چون بریکس و شانگهای تسهیل‌گر همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد بود.

معاون وزیر صمت به توسعه همکاری‌های دوجانبه از طریق برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، انتقال فناوری و توسعه تجاری در زمینه های صنعتی و معدنی تاکید کرد.

گفتنی است در این دیدار «محمد آقاجانلو» رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز حضور داشت و نقطه نظرات خود را در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک ایران و چین در زمینه معدن و صنایع معدنی بیان کرد.

آقاجانلو، به انتقال تکنولوژی‌های مدرن از چین به ایران تاکید کرد و افزود: دانش روز، بهره‌وری استخراج معادن را افزایش خواهد داد و به فرآوری محصولات معدنی با ارزش افزوده بالاتر کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: تبادل دانش و تجربیات بین متخصصان و مهندسان معدنی دو کشور می‌تواند به بهبود مهارت‌ها و ارتقای استانداردها کمک کند.

برپایه این گزارش، در این دیدار، بر علاقه‌مندی دو کشور در زمینه توسعه همکاری‌های تجاری بر اساس گسترش ارتباطات و راهبردهای جدید تاکید شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار