وزیر جهاد کشاورزی:

بخشی از مطالبات یارانه بذر پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیگیر جهش تولید در دیمزار‌ها هستیم، تصریح کرد: در روز‌های آتی بخشی از مطالبات یارانه بذر توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بخشی از مطالبات یارانه بذر پرداخت می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه در نخستین نشست ستاد زراعت کشور که با حضور مدیران تولیدات گیاهی استان‌ها و اعضای بنیاد ملی گندمکاران کشور برگزار شد، الگوی کشت از جمله قراردادی و پاییزه و تامین نهاده‌های آن مانند کود و سم را از عوامل افزایش بهره‌وری در حوزه زراعت دانست.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته تولید قابل قبولی داشتیم، اظهار داشت: کشت پاییزه باید با جدیت دنبال شود تا میزان تولید کشور افزایش یافته و خودکفایی پایدار بماند همچنین شبکه‌های سنتی کشت قراردادی باید تقویت شود.

نوری قزلجه با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی ادامه داد: یکی از شرایط خرید تضمینی گندم، بیمه کردن این محصول است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با طرح سرشماری کشاورزی گفت: سرشماری کشاورزی در ماه آینده توسط مرکز آمار ایران صورت خواهد گرفت که این آمارگیری برای ما بسیار با اهمیت است و در روند کار ما در وزارت جهاد کشاورزی موثر خواهد بود از این رو انتظار می‌رود همکاری لازم با ماموران سرشماری در استان‌ها صورت گیرد.

وی افزود: تسهیلات مکانیزاسیون که چند سالی دچار وقفه شده بود، مجدد اجرا خواهد شد و همچنین رایزنی‌های لازم برای تسهیلات کشت پاییزه انجام شده تا به جای آمایش به تناوب تولید برسیم.

نوری قزلجه تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه باید از ترویج، آموزش، اطلاع‌رسانی شرایط اقلیمی و استفاده از بذور مناسب بهره ببریم.

وی ادامه داد: الگوی کشت به استانداری الحاق شد تا از منابع انسانی ارگان‌های دیگر در این راستا استفاده کند و روسای سازمان‌ها در استان‌ها مسوول فنی و مشاور استاندار در اجرای این طرح هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ۲۰ درصد باقی مانده مطالبات گندمکاران به زودی پرداخت خواهد شد، گفت: از امسال پول گندم در یک ردیف جداگانه قرار خواهد گرفت تا با مشکل مواجه نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار