یک نماینده مجلس مطرح کرد:

تقویت قدرت خرید جوانان با ساخت واحدهای کوچک‌متراژ

تهران (پانا) - یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه برای حل معضل مسکن جوانان دولت باید اراضی مرغوب در اختیار سازندگان بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار دهد گفت ساخت مسکن کوچک متراژ سبب تقویت قدرت خرید جوانان و زمینه خانه‌دارشدن آنها می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۷۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت قدرت خرید جوانان با ساخت واحدهای کوچک‌متراژ

سیدکریم معصومی اظهار داشت:یکی از موضوعات اصلی جوانان کشور، مسکن است. ما در حال حاضر با روند کند رشد جمعیت و کاهش آمار ازدواج‌ها رو به رو هستیم و اگر حتی ازدواجی شکل بگیرد، دغدغه اصلی زوجین بحث مسکن چه در زمینه خرید و چه اجاره است.

وی با انتقاد از برخی طرح‌های اجرا شده در حوزه مسکن، نظیر طرح نهضت ملی مسکن و طرح مسکن مهر، افزود: «این طرح‌ها نتوانسته‌اند به خوبی مشکلات مسکن را حل کنند. بنابراین، نیاز به ورود جدی بخش خصوصی و تعاون احساس می‌شود. اگر این بخش با پروژه‌ها و طرح‌های مناسب به میدان بیاید و پروژه‌های کوچک مقیاس بسازد، می‌تواند بخشی از معضلات مسکن را حل کند.»

این نماینده مجلس تأکید کرد: «ما چاره‌ای نداریم جز اینکه برای مسکن جوانان اقدامی انجام دهیم .یکی از راه‌ها، ساخت مسکن با متراژ کوچک است. البته، دولت باید در تأمین زمین کمک کند و اراضی مرغوب را در اختیار بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار دهد تا جوانان بتوانند صاحب‌خانه شوند.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار