معاون وزارت جهاد کشاورزی:

امکان خودکفایی در تولید شکر بدون آسیب به محیط زیست

تهران (پانا) - معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی معتقد است می‌توان بدون آن که به آب، خاک، محیط زیست و اکولوژی کشور آسیب وارد شود، در تولید شکر خودکفا شد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
امکان خودکفایی در تولید شکر بدون آسیب به محیط زیست

علیرضا مهاجر اظهار کرد: برای دستیابی به خودکفایی در تولید شکر، موسسه تحقیقات چغندر قند با معرفی ارقام مناسب وظیفه خود را انجام می‌دهد، اما اقداماتی همچون مصرف بهینه آب، اصلاح خاک و وارد نکردن شکر به کشور در زمان برداشت چغندر قند نیز مهم است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی، تغذیه، مصرف بهینه کود و استفاده بهینه سم برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها و توسعه روش‌های نوین آبیاری را از دیگر عوامل مهم افزایش تولید این محصول عنوان کرد.

وی درباره بیمه محصول چغندرقند اظهار داشت: باید با راهکارهایی بتوانیم به ویژه چغندر پاییزه را ۱۰۰ درصد بیمه کنیم، زیرا آسیب‌ پذیری در چغندر پاییزه به علت اتفاقات جوی بیشتر از محصول بهاره است.

وی توسعه مکانیزاسیون در حوزه چغندرقند پاییزه را ضروری خواند و گفت: یکی از راهکارهای افزایش تولید چغندرقند پاییزه در راستای خودکفایی شکر، استفاده از دستگاه‌های جدیدتر، چابک‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

مهاجر تصریح کرد: ما باید به دنبال راه‌های کاهش هزینه‌ها در کاشت، داشت و برداشت چغندر قند باشیم.

وی افزود: برای افزایش بهره‌وری در تولید شکر نیز می‌توان کارخانه‌های مدرن‌تری را در داخل کشور احداث و کارخانه‌های موجود را بازسازی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار