یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تأخیر در ابلاغ آیین‌نامه وام 800 میلیونی مسکن

تهران (پانا) - نماینده مردم خاش، کورین، میرجاوه و نصرت‌آباد در مجلس با اشاره به تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه وام 800 میلیونی مسکن خاطرنشان کرد پس از تشکیل رسمی دولت و آغاز تعاملات دولت و مجلس، تکلیف بانک‌ها و بانک مرکزی در این خصوص روشن خواهد شد. مجلس به‌طور جدی به دنبال ایجاد یک برنامه شفاف و بدون بروکراسی برای پرداخت وام‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تأخیر در ابلاغ آیین‌نامه وام 800 میلیونی مسکن

علی کرد در مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دلایل تأخیر دوماهه بانک مرکزی در ابلاغ آیین‌نامه اعطای وام مسکن شهری بر لزوم تسریع در اجرای مصوبات و پرداخت به موقع وام‌ها تأکید کرد و افزود: «وام مسکن شهری که در سال گذشته به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان بود، امسال به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این تغییرات توسط شورای عالی مسکن تصویب شده و به بانک مرکزی ابلاغ شده است. با این حال، بانک مرکزی هنوز این آیین‌نامه را به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است و این مساله باعث تأخیر در پرداخت وام‌ها شده است. 6 ماه از آغاز سال گذشته و فصل ساخت و ساز در حال اتمام است و این تأخیر مشکلات زیادی را برای پروژه‌های مسکن ایجاد کرده است.»

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل تأخیر در پرداخت وام‌ها، افزود: «ما این روند کند پرداخت تسهیلات را به هیچ وجه قابل قبول نمی‌دانیم. عدم همکاری بانک‌ها و تأخیر در اجرای مصوبات، مشکلات جدی را برای ساخت و ساز مسکن به وجود آورده است. بانک‌ها ممکن است از وضعیت کنونی سوءاستفاده کرده و روند پرداخت وام‌ها را به تأخیر بیندازند. این وضعیت، به‌ویژه با توجه به آغاز دوره جدید دولت و مجلس، قابل قبول نیست و به‌طور جدی در مجلس پیگیری خواهد شد.»

وی ادامه داد: «مجلس دوازدهم با تمام قوا در تلاش است تا مشکلات موجود را برطرف کند و به هیچ عنوان این روند کند بانک‌ها را نخواهد پذیرفت. ما به‌طور جدی پیگیر این مساله خواهیم بود و آماده‌ایم تا تمامی اقدامات لازم را برای حل مشکلات مسکن ملت انجام دهیم. ما به‌ویژه نسبت به مشکلات جوانان، دانشجویان و خانواده‌های نیازمند حساس هستیم و تلاش خواهیم کرد تا این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود.»

کرد همچنین تأکید کرد: «پس از تشکیل رسمی دولت و آغاز تعاملات دولت و مجلس، تکلیف بانک‌ها و بانک مرکزی در این خصوص روشن خواهد شد. ما به‌طور جدی به دنبال ایجاد یک برنامه شفاف و بدون بروکراسی برای پرداخت وام‌ها هستیم. باید اطمینان حاصل کنیم که آنچه به قانون تبدیل شده و به تصویب مجلس و دولت هم رسیده است، به‌طور مؤثر و به موقع به درخواست‌کنندگان پرداخت شود.»

وی گفت: «نمایندگان مجلس و دولت به‌طور جدی در تلاش‌ هستند تا مشکلات مسکن را حل کنند و تأکید می‌کنیم که هیچ‌گونه تعللی در این زمینه پذیرفتنی نیست. با تلاش‌های مستمر و همکاری همه‌جانبه، ان‌شاءالله شاهد بهبود وضعیت پرداخت وام‌ها و تسریع در روند ساخت و ساز خواهیم بود.»

این نماینده مجلس دوازدهم در افزود: «مجلس و دولت به‌طور قاطع به دنبال حل این مشکلات خواهند بود و به‌طور کامل از حقوق مردم دفاع خواهند کرد. امیدواریم با تلاش‌های مشترک، مشکلات موجود در روند پرداخت وام‌ها به‌زودی حل شود و شاهد پیشرفت‌های ملموسی در این حوزه باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار