در مراسم اختتامیه پنجمین دوره المپیاد دانش‌آموزی اقتصاد مطرح شد؛

دانش‌آموزان المپیاد اقتصاد پشت فرمان حل مسائل اقتصادی کشور قرار گیرند

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه پنجمین دوره المپیاد اقتصاد، مدیریت و حکمرانی و تجلیل از مدال‌آوران امروز در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان المپیاد اقتصاد پشت فرمان حل مسائل اقتصادی کشور قرار گیرند

احسان چیت‌ساز، رئیس کمیته علمی پنجمین المپیاد دانش‌آموزی اقتصاد در این مراسم اظهار کرد: امسال برای نخستین بار مدال نقره و برنز جهانی به دست آمد که نشان افزایش توان علمی دانش‌آموزان در این المپیاد است. موفقیت ملت‌ها در گرو منابع ارزشمندی چون استعدادهای انسانی است. در این راستا از همکارانی که در این مسیر کمک‌رسان و یاریگر ما بودند، تشکر می‌شود.

وی تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که مسیر موفقیت این دانش‌آموزان در مسیر مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌ها شکل بگیرد.

چیت‌ساز گفت: سال آینده این المپیاد در سطح گسترده‌تری برگزار می‌شود و علاوه بر المپیاد اقتصاد از ظرفیت دانش‌آموزان به نحو بهتری استفاده خواهد شد. از ابتدای دوره ششم، محتواهای آماده شده و آنلاین که قابلیت در اختیار گذاشتن برای همه دانش‌آموزان در همه نقاط کشور را داشته باشد ارائه می‌شود.

رئیس کمیته علمی پنجمین المپیاد دانش‌آموزی اقتصاد عنوان کرد: در المپیاد ششم امیدواریم ظرفیت توسعه‌ای و آموزشی به نحو چشمگیرتری بروز داشته باشد و تاثیر دانش اقتصادی دانش‌‌آموزان در محیط پیرامون تاثیرات لازم را به همراه داشته باشد.

المپیاد

مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نیز  در ادامه این مراسم خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: امروز پشت فرمان مهم‌ترین مساله کنونی کشور نشسته‌اید تا مسیر آینده اقتصاد را هموارتر کند.امروز طلایه‌دار مهم‌ترین مساله کشور هستید.

زمانیان عنوان کرد: تجربیات من نشان می‌دهد که انتظار زیادی برای ورود و حضور شما در اقتصاد کشور وجود دارد. از این پس مخاطب فرزندان گرسنه سیستان، راننده تاکسی و غیره شما نیز هستید و جامعه از شما انتظار دارد.

وی تاکید کرد: در گذشته افراد با استعداد فقط به رشته‌های پزشکی و مهندسی سوق داده می‌شدند و انتظار ورود به رشته‌های علوم انسانی کمتر بود اما این روند اکنون تغییر یافته و بسیاری از مسائل در اقتصاد و علوم اجتماعی در کشور باید با دانش علوم انسانی به راهکارهای اصولی و قابل اجرا دست یابد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک تصریح کرد: امروز گره اصلی بسیاری از مشکلات کشور پدیده شوم ناامیدی از کشور است و ۶۰ درصد مهاجران از ایران اعلام کرده‌اند که به‌خاطر آینده فرزندان خود مهاجرت کرده‌اند.

زمانیان بیان کرد: وجود و حضور نخبگان کشور می‌تواند مسائل و مشکلات تا ۲۰ سال آینده کشور را حل کند. ناخواسته در شرایط نسلی شریک هستید که وجود و حضور شما می‌تواند شرایط بهتری را برای آنها رقم بزند.

محمدهادی سلیم‌زاده، مدیر شرکت آموزش و اطلاع‌رسانی بورس نیز در ادامه این مراسم گفت: در طول این مسیر ممکن است موضوعاتی به وجود آید که شما را خسته کند و بگوئید که چرا مسائل حل نمی‌شود مانند قطع برق و قیمت‌های دستوری و غیره که راهکار دارد، اما اجرایی نمی‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان المپیاد اقتصاد عنوان کرد: تلاش کنید به سمت رشته‌هایی مانند اقتصاد، حسابداری، مالیات و غیره بروید که بتواند مشکلات موجود را حل کند.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس افزود: رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند که خلاها را تشخیص بدهید و دوره‌های سواد مالی را برگزار کنید که اکنون در این دوره‌ها حدود ۱۸ هزار نفر دانش آموز با این فضاها آشنا می‌شوند. مطابق برنامه‌ریزی انجام شده این تعداد افزایش می‌یابد، زیرا جامعه دانش‌آموزی ما بیش از این است.

وی ادامه ‌داد: کشور ما درگیر مسائل ساده است که شاید هوش بالایی لازم نداشته باشد، اما استمرار و پیگیری نیاز است.

المپیاد

سلیمی‌زاده، بخش عمده مسائل کشورها را حول موضوع اقتصاد دانست و گفت: طی سال‌های گذشته هدف انتخاب رشته دانش‌آموزان ایرانی برق، مکانیک و کامپیوتر بود، اما طی سال‌های اخیر این موضوع به سمت اقتصاد و موضوعات مالی و مدیریت است.

در مراسم اختتامیه پنجمین دوره المپیاد دانش‌آموزی اقتصاد، مدیریت و حکمرانی و تجلیل از مدال‌آوران در مجموع ۱۴۰ نفر از دانش‌آموزان نخبه از سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مورد تجلیل قرار گرفتند که پنج نفر از این نخبگان مدال‌های جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر دوره‌های آموزش سواد مالی به منظور افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان در خصوص اقتصاد و مدیریت حکمرانی در سراسر کشور توسط سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار