موج ورود زائران اربعین به کشور از فردا

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: موج ورود زائران اربعین به کشور از فردا آغاز و در این خصوص تمهیدات لازم اندیشه شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
موج ورود زائران اربعین به کشور از فردا

داریوش امانی در نشست ستاد اربعین در پایانه مسافری برکت در مرز مهران اظهار کرد: بسیج کردن ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین اولویت این سازمان است.

وی افزود: مرزهای مهران، شلمچه و خسروی به ترتیب بیشترین تردد را دارند که در این خصوص ضرورت داشتن تدابیر لازم برای پاسخگویی به نیاز جابه‌جایی زائران انجام می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: ورود و خروج اتوبوس‌ها از شرایط خوبی برخوردار است و باید سعی شود در چند روز مانده تا اربعین حسینی، با ایجاد یک موازنه‌، مشکلی برای تامین ناوگان در مرز مهران ایجاد نشود.

به گفته امانی، تجهیز پایانه‌های مرزی کشور به دوربین‌ها و مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اتفاق بسیار خوبی بود که امسال توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور انجام و این امکان فراهم شد تا ابزارهای مدیریتی در دسترس معاونین حمل و نقل برای رصد و مدیریت ناوگان از پایانه‌های مرزی فراهم شود.

وی با بیان این‌که هرسال در ایام اربعین شاهد اتفاقات بهتری نسبت به سال گذشته هستیم، گفت: با اعزام ماشین‌آلات راهداری به مرز مهران، از هر ظرفیتی جهت خدمت‌رسانی صادقانه، بی‌منت و با کیفیت به زائران استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به حضور فعال همکاران در سکوهای پایانه‌برکت اشاره کرد و گفت: تهیه نرم افزار سامانه جامع پیش‌فروش بلیت در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست تهیه است.

وی ادامه داد: امید می رود در اربعین سال آینده با یک برنامه‌ریزی بهتر زمینه جابجایی زائران اربعین حسینی به شکلی مطلوب ایجاد شود.

امانی از زائران خواست از همان مرزی که خارج می‌شوند، به کشور بازگردند تا برنامه‌ریزی مناسب برای برگشت و تامین ناوگان انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین زائران سعی کنند برنامه زمانبندی مناسبی برای سفرشان داشته باشند.

معاون وزیر راه با اشاره به استفاده از نرم افزار «مسافریار» یا «زائریار» عنوان کرد: زائرانی که از خودروهای شخصی استفاده کردند، با نذر مسافر از ظرفیت خالی خودرو برای رساندن هموطنان به مقاصد استفاده کنند.

امانی به رانندگان ناوگان شخصی توصیه کرد: با توجه به سختی راه، گرمای هوا، پیاده‌روی و خستگی زیارت اربعین حسینی در طول مسیر برگشت در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، موکب‌ها استراحت کافی داشته باشند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از زائران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و پایانه‌های مرزی، کلمه مرز را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال و یا با تلفن گویای ۱۴۱ سازمان تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار