مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

تاکنون پروازهای اربعین از ۱۷ فرودگاه انجام شده است

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت شرکت‌های هواپیمایی برای ۲۷ فرودگاه کشور مجوز پرواز اربعین دریافت کردند که تاکنون پروازها از ۱۷ فرودگاه کشور انجام شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون پروازهای اربعین از ۱۷ فرودگاه انجام شده است

رضا نخجوانی افزود: ۱۷ شرکت داخلی و دو شرکت خارجی در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور به انجام پرواز به عتبات عالیات اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: فرودگاه‌های غرب کشور یعنی فرودگاه‌های ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز نقش محوری برای انتقال زائران خواهند داشت و علاوه بر آن فرودگاه مشهد بیشترین حجم پروازهای داخلی و خارجی را به مقاصد زیارتی خواهد داشت.

در ادامه مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به منظور پوشش عملیات اربعین امسال ۳۳ فرودگاه آمادگی پرواز داشتند که در نهایت ۲۷ فرودگاه مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کردند.

محمدحسین آجیلیان افزود: عملیات اربعین تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پروازها از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، شیراز ، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، مهرآباد، همدان، یزد و لارستان انجام شده است.

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته (دوشنبه، ۲۹ مرداد)  بیشترین تردد با ۷۱ پرواز به نجف و سپس ۲۷ پرواز به بغداد و دو پرواز به بصره انجام شده است.

وی بیان کرد: تاکنون بیشترین اعزام از فرودگاه مشهد با ۶ هزار مسافر خروجی و پنج‌هزار مسافر ورودی بوده و کمترین اعزام از فرودگاه بوشهر با تنها ۷۹ مسافر انجام شده است.

آجیلیان اظهار کرد: علاوه بر شرکت‌های داخلی، دو شرکت هواپیمایی "العراقیه" و "فلای بغداد" نیز در جابجایی مسافران عتبات عالیات مشارکت دارند.

وی گفت: در چهار فرودگاه غرب کشور یعنی آبادان، اهواز، کرمانشاه و ایلام، حمل و نقل ترکیبی پیش بینی شده است تا پس از اعزام زائران به این فرودگاه‌ها، از آنجا با اتوبوس به مرز یا عتبات مشرف شوند.

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه افزود: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۷ فرودگاه اعزام شده‌اند و ۱۰ هزار و ۶۸۱ نفر نیز از عتبات بازگشته‌اند.

وی گفت: روز گذشته سه‌هزار و ۷۵۵ زائر اعزام شدند و ۲هزار و ۳۹۶ زائر نیز از عتبات بازگشتند.

آجیلیان به زائران توصیه کرد تا بلیت را پیش از حضور در فرودگاه از سایت‌های معتبر یا شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنند، همچنین به توصیه‌های پلیس فرودگاه در خصوص برخی محدودیت‌های عراق توجه کرده و مراقب بیماری‌های شایع در این کشور باشند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار