معاون امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی:

نهاده‌های دام و طیور برای پنج ماه آینده تامین است

تهران (پانا) - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تامین نهاده های دام و طیور برای پنج ماه آینده خبرداد و گفت مرغ مورد نیاز کشور همچنان تامین است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
نهاده‌های دام و طیور برای پنج ماه آینده تامین است

به گزارش  وزارت جهاد کشاورزی، محمد ابراهیم حسن‌نژاد، در آخرین جلسه قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهادکشاورزی دولت سیزدهم، آخرین شرایط تولید گوشت مرغ و میزان جوجه ریزی و تامین نهاده ها را در مردادماه جاری مورد بحث و بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار داد و افزود: با وجود شدت گرما در برخی استان ها، هیچ دلیل دیگری برای اثرگذاری در میزان تولید وجود ندارد و تامین نهاده‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مرغ ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی در مورد وضعیت جوجه ریزی هم با اشاره بر تحقق ۹۴ درصدی برنامه تا روز ۲۷ مرداد اظهارداشت: انگیزه مراکز مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی هم با توجه به قیمت آن نسبت به ماه‌های گذشته، بهتر است اما برخی از استان‌ها که هنوز موفق به تکمیل ظرفیت تولید برای ماه جاری نشدند ، باید تلاش کنند ظرف دو - سه روز آینده به آمار درخواستی وزارت جهاد کشاورزی برسند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی میزان مجوز صادرات مرغ در ماه‌های گذشته در سالجاری را ۲۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این رقم علاوه بر صادرات ۱۷ هزار تنی ، بخشی هم منجمد شده که نشان می‌دهد صادرات در راستای صدور مازاد تولید داخل بوده و به میزان برآورد شده رسیده است.

ثبت سفارش بالغ بر ۵ میلیون تن ذرت و جو

احمد خانی نوذری معاون تولیدات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی نیز در این جلسه با رد هرگونه کمبود احتمالی نهاده‌های دام طیور برای ماه های آینده در سطح کشور، گفت: ذخایر موجود نهاده های دام و طیور قابل اتکاست تا حدی که کنجاله سویا برای هشت ماه آینده ، ذرت و جو برای سه ماه آینده تامین و در ماه جاری نیز بالغ بر ۵ میلیون تن ثبت سفارش جدید واردات ذرت و جو انجام شده است.

وی با اشاره به بهبود شرایط واردات نهاده‌های دامی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته اظهارداشت: میزان واردات ذرت دامی در چهار ماهه نخست سال جاری هم با واردات ۳ میلیون و ۷۴۷ هزار تن ، ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته معاون تولیدات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، میزان واردات ذرت دامی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود دو میلیون و ۳۳۰ هزار تن ، در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲ سه میلیون و ۱۹۳ هزار تن با ۳۰ درصد افزایش بوده است.

خانی نوذری درباره واردات جو اظهارداشت: در چهار ماهه نخست سالجاری ۷۰۶ هزار تن واردات جو انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر است.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان واردات جو ۲۷۴ هزار تن ، در چهار ماهه نخست سال گذشته ۵۰۸ هزار تن بوده است.

معاون تولیدات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی،درباره میزان واردات کنجاله سویا گفت: در سالجاری با جبران کمبود واردات سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۰ برابر است این درحالیست که در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان واردات جو ۲۸۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ بدلیل مشکلاتی به کمتر از ۱۰۰ هزار تن رسیده بود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار