سنگال خواستار توسعه همکاری با ایران در بخش معدن شد

تهران (پانا) - سفیر سنگال در تهران خواستار تقویت همکاری با ایران در حوزه معدن شد و گفت می‌توان به سرعت موافقت‌نامه مشترک جدیدی بین دو کشور برای بهره‌برداری از یک معدن سنگ آهن در سنگال امضا کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سنگال خواستار توسعه همکاری با ایران در بخش معدن شد

به گزارش ایمیدرو، سالیو نیانگ دی ینگ در جلسه‌ای با فضل‌الله حیدری فرزان مدیر روابط بین‌الملل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: در گام نخست می‌توان به سرعت موافقت‌نامه مشترک جدیدی برای بهره‌برداری از یک معدن سنگ آهن در سنگال تنظیم کرد.

وی ادامه داد: شخصاً عهده‌دار هماهنگی‌های لازم برای تبادل این موافقت‌نامه خواهم بود.

مدیر روابط بین‌الملل ایمیدرو نیز در این نشست که مدیرعامل شرکت ایریتک و مدیر اکتشاف ایمیدرو حضور داشتند، ابتدا با اشاره به تاکید رئیس هیات عامل ایمیدرو مبنی بر پیگیری امکان فعالیت در معدن سنگ آهن سنگال، گفت: برگزاری این جلسه بر مبنای تفاهمات پنجمین کمیسیون مشترک ایران و سنگال (آذرماه ۱۴۰۲ در شهر داکار) صورت گرفته و هدف آن به‌روزرسانی آن تفاهم‌نامه و همچنین بررسی ظرفیت همکاری‌های جدید در حوزه معدن" دو کشور است.

حیدری فرزان افزود: آموزش زمین شناسی، اکتشاف و آموزش فرآیند تولید مواد معدنی به مهندسان سنگالی، علاقه‌مندی ایران برای بهره‌برداری از معدن سنگ آهن، مشارکت در تولید سیمان، کود فسفات و... شروعی تازه برای همکاری‌های دو طرف به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ابراز علاقه‌مندی دولت سنگال جهت ایجاد یک شرکت فنی و مهندسی در بخش معدن با ایمیدرو، گفت: دعوت از وزیر معدن و انرژی سنگال برای انجام مذاکرات دوجانبه می‌تواند گام موثری در این زمینه محسوب شود.

احمد فتاحی مجلج مدیر اکتشاف ایمیدرو نیز در این نشست ضمن اشاره به دستاوردهای اکتشافی ایمیدرو، اظهار داشت: "تولید اطلاعات پایه تا بخش معدنکاری" و همچنین برنامه در دست اقدام "تبدیل ارزیابی و اعتبارسنجی داده‌های قدیمی از طریق هوش مصنوعی به محدوده‌های امیدبخش برای فعالیت‌های اکتشافی"، از جمله توانمندی‌های این سازمان برای همکاری‌های دو جانبه است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار