عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

مطالبه مجلس از وزیر راه و شهرسازی آتی تکمیل سامانه املاک و اسکان است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت یکی از شاخصه‌های مد نظر مجلس برای انتخاب وزیر راه و شهرسازی اجرای چند قانون موجود در حوزه مسکن است که مجلس یازدهم آنها را برای رونق‌بخشی به حوزه مسکن تصویب کرده است، مجلس اجرای سامانه املاک و اسکان و عمل به قانون جهش تولید مسکن را از وزیر مطالبه خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه مجلس از وزیر راه و شهرسازی آتی تکمیل سامانه املاک و اسکان است

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با پانا درباره تأثیر راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان بر سامانه وضعیت زمین و ملک در کشور، گفت: «یکی از مشکلاتی که به نوعی در کشور با آن در سال‌های گذشته مواجه بوده‌ایم بحث زمین و مسکن بوده است. این عدم هماهنگی بین عرضه و تقاضای مسکن باعث شده تا مردم دچار مشکل شوند.»

عباسی در ادامه بیان کرد: «این نابسامانی بیشتر در حوزه قیمتی به وجود آمده و هرکس هر قیمتی بخواهد برای ملک و زمین خود تعیین می‌کند. برخلاف اینکه همیشه عرف بوده که سالانه ۲۰ درصد تا ۲۵ درصد بر قیمت خرید ملک و اجاره‌بها افزوده شود این شرایط در سال‌های گذشته کاملاً متفاوت بود و تعادل در قیمت‌گذاری رعایت نمی‌شد.»

وی در ادامه بیان کرد: «البته برخی موضوعات از جمله شهادت رئیس جمهور و انتقال دولت در عدم تکمیل سامانه املاک و اسکان تاثیرگذار بود. اما در مجلس بر این موضوع نظارت خواهیم کرد تا سامانه املاک و اسکان به خوبی به کار خودش ادامه دهد، تا بتواند یک ساماندهی را در حوزه اجاره‌بها و مسکن برای مردم ایجاد کند.»

عباسی ادامه داد: «این امر باعث نوعی عدم تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن شد و آشفتگی را در وضعیت بازار مسکن به وجود آورد. سامانه املاک و اسکان و تکمیل اطلاعات این سامانه باعث می‌شود به نوعی تنظیم‌گری در عرضه و تقاضای مسکن دست پیدا کنیم. البته اگر تعادلی بین عرضه یا مسکن وجود نداشته باشد هر چقدر این سامانه‌ها را به وجود بیاوریم باز هم نمی‌توانیم تعادلی در این عرصه ایجاد کنیم. از سوی دیگر قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی کمک می‌کند تا عرضه و تقاضا مسکن به وجود بیاید.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی دولت چهاردهم که به مجلس معرفی شده باید دارای مولفه‌ها و برنامه‌های جامعی باشد که بتواند هم در حوزه راه و هم در حوزه مسکن، مخصوصا تکمیل سامانه املاک و اسکان ساماندهی مناسبی ایجاد کند.»

عباسی گفت: «یکی از شاخصه‌های مد نظر مجلس برای انتخاب وزیر راه و شهرسازی اجرای چند قانون موجود در حوزه مسکن است که مجلس یازدهم آنها را برای رونق‌بخشی به حوزه مسکن تصویب کرده است، مجلس اجرای سامانه املاک و اسکان و عمل به قانون جهش تولید مسکن را از وزیر مطالبه خواهد کرد و در رأی اعتماد دادن، جزو ملاک‌های ما خواهد بود.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار