وزیر اقتصاد تاکید کرد:

تربیت فعالان حوزه سیاست و تجارت، بهترین راه توسعه تعاملات در پیمان‌های بین المللی

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت تمرکز روی تربیت نسلی از فعالان حوزه سیاست و تجارت بین الملل از بهترین مسیرها برای گفت وگوهای سازنده‌ بین کشورهای عضو پیمان‌های منطقه ای و بین المللی درباره موضوعات مختلف است تا بتوانند از امروز برای مسائل مهم آن پیمان‌ها گفت وگو، چاره‌اندیشی و شبکه‌سازی کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت فعالان حوزه سیاست و تجارت، بهترین راه توسعه تعاملات در پیمان‌های بین المللی

سید احسان خاندوزی روز شنبه در حاشیه نخستین نشست شبیه‌سازی وزیران امور اقتصادی و دارایی بریکس و دومین نشست شبیه‌سازی وزیران امور اقتصادی و دارایی سازمان همکاری اسلامی (OIC) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این رویداد برای دومین بار در کشور در قالب اجلاس شبیه سازی برگزار می شود، افزود: اجلاس شبیه سازی سال گذشته درباره یک موضوع تخصصی بود، اما اجلاس شبیه سازی امسال درباره موضوع کشورهای عضو بریکس است.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخلی و همچنین فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط کشورهای عضو بریکس پس از مصاحبه و آزمون موفق به شرکت در نشست شبیه سازی شدند.

وزیر اقتصاد گفت: طی روزهای گذشته چند دوره آموزشی بسیار فشرده با همکاری وزارت اقتصاد و مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برای گروه‌های دانشجویی داخلی و خارجی برگزار شد.

خاندوزی افزود: امروز اجلاس پایانی این نشست با حضور نمایندگان و سفرای کشورهای عضو بریکس می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این رویداد پایان این مسیر نباشد و مسیری که ایجاد شده از لحاظ غنای محتوایی و همچنین شبکه سازی میان دانشجویان ایرانی و خارجی در سال‌های آتی هم ادامه داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار