در گفت‌وگوی پانا با عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران مطرح شد:

ارایه چشم‌انداز مناسب از مشاغل به دانش‌آموزان با ارتباط با محیط‌های کاری

تهران (پانا) – عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد ورود دانشجویان و دانش‌آموزان به محیط‌های کاری در حین تحصیل موجب می‌شود تا با چشم‌اندازی که از مشاغل آتی خود دارند از فکر و برنامه‌ریزی برای مهاجرت نیز خارج شوند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ارایه چشم‌انداز مناسب از مشاغل به دانش‌آموزان با ارتباط با محیط‌های کاری

یکی از مهمترین گام‌ها در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب شغل آینده، شناسایی علایق و استعدادهای آنان است. دانش‌آموزان باید فرصت‌های مختلف را تجربه کرده و با رشته‌ها و حوزه‌های مختلف آشنا شوند تا بتوانند علایق خود را به خوبی شناسایی کنند. این شناسایی می‌تواند از طریق مشارکت در کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌ها، مشاوره حرفه‌ای و ارتباط با افرادی که در رشته‌های مورد نظر فعالیت می‌کنند، انجام شود.

یونس اکبرپور پایدار، عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران  در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:‌ «مراکز فنی و حرفه‌ای بهترین مراکز برای تربیت نیروی انسانی هستند. در تفاهم‌نامه‌ای که میان اتاق‌های بازرگانی منعقد شده تلاش می‌شود تا نیازهای صنایع تربیت شده تا از آنها در واحدهای صنعتی استفاده شود. 9 ماه از انعقاد تفاهم‌نامه تربیت نیروی انسانی گذشته و به تدریج نتایج خوبی از آن به دست می‌آید.»

وی افزود:‌ «همچنین در برخی دانشگاهها از جمله دانشگاه‌های آذربایجان شرقی بحث بورسیه تحصیلی مطرح شده است به این شیوه که از ترم سوم دانشگاه افراد علاقه‌مند تا هر مقطعی تحصیلی که خود مایل باشند بورسیه می‌شوند و علاوه بر پرداخت بیمه و حقوق برای اشتغال در واحدهای صنعتی به آنها تضمین داده می‌شود. این شرایط موجب می‌شود تا دانشجویان با محیط کار آشنا شده و پس از فارغ‌التحصیلی در فضای کاری مشغول به کار شود که به آن آشنایی داشته و بهره‌وری بالاتری در محیط کار دارد.»

عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:‌ «همچنین این ارتباط موجب می‌شود تا دانشجویان از نزدیک مشکلات و نارسایی‌های تولید را لمس کرده و آن را به دانشگاه منتقل کنند تا بتوان راهکارهای اجرایی برای آن در نظر گرفته و از ظرفیت و توان دانشگاه به این منظور بهره‌مند شد.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «ورود دانشجویان و دانش‌آموزان به محیط‌های کاری در حین تحصیل موجب می‌شود تا با چشم‌اندازی که از مشاغل آتی خود دارند از فکر و برنامه‌ریزی برای مهاجرت نیز خارج شوند.»

اکبرپور تاکید کرد:‌«اعطای بورسیه تحصیلی با استقبال خوبی در میان دانشجویان روبه‌رو شده است.نیروهای متخصص توسط دانشگاه و صنعت  احیا خواهد شد.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار