مدیرعامل توزیع برق پایتخت اعلام کرد؛

مصرف نیمی از برق تهران در ساعات اوج بار توسط سامانه‌های سرمایشی

تهران (پانا) - مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ گفت نزدیک به نیمی از مصرف برق شهر تهران در ساعات اوج بار، مربوط به سامانه‌های سرمایشی است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مصرف نیمی از برق تهران در ساعات اوج بار توسط سامانه‌های سرمایشی

به گزارش وزارت نیرو، کامبیز ناظریان افزود: این دسته از تجهیزات برقی به‌تنهایی نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات از انرژی توزیع شده پایتخت در ساعات اوج مصرف را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه‌داد: براین‌اساس استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم دمای آسایش کولرهای گازی و سامانه‌های سرمایشی مرکزی در هفته جاری در زمان اوج بار ضروری است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود سهم سامانه‌های سرمایشی از مصرف برق پایتخت در روزهای آتی باتوجه‌به افزایش دمای هوا بیشتر نیز شود، گفت: با صرفه‌جویی حداقلی و مدیریت مصرف برق می‌توان حداقل ۱۰ درصد از بار وارد بر شبکه توزیع برق شهر تهران در ساعات اوج مصرف را کاهش داد.

ناظریان با قدردانی از همکاری مشترکان که منجر به پایداری شبکه برق شهر تهران در تابستان بسیار گرم جاری شده است، از آماده‌باش و فعالیت شبانه‌روزی کارکنان این شرکت با هدف حفظ پایداری شبکه برق خبر داد.

وی از هم‌وطنان تهرانی درخواست کرد که با حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف به‌ویژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳، به صنعت برق کشور در گذر از فصل گرم تابستان کمک کنند.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز امروز گفت: درجه حرارت هوا در برخی نقاط کشور در حالت حداکثری قرار دارد و درجه تهران در هفته جاری بین ۴۲ و ۴۳ درجه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه بوده و به نظر ممکن است امسال این رکورد زده شود. شهرهایی مثل ورامین، قم و اصفهان شرایط گرم خیلی جدی خواهند داشت.

وزیر از مردم درخواست کرد: در این روزهای گرم صنعت برق را برای تامین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور یاری کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار