معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:

ناترازی انرژی باعث استفاده از سوخت دوم در زمان پیک مصرف می‌شود

تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت از سال ۹۷ استمرار ناترازی انرژی باعث شد که با درخواست وزارت نفت، سوخت دوم استفاده شود و این مساله کشور را با موضوعات بسیار مهم و جدی مواجه کرده است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ناترازی انرژی باعث استفاده از سوخت دوم در زمان پیک مصرف می‌شود

ایرج حشمتی در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: آلودگی هوا مساله جدی کشور است که در شش‌ماهه اول سال، درگیر مساله گردوغبار هستیم و ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون علت اصلی آلودگی هستند و در شش‌ماهه دوم نیز وارونگی دما باعث می‌شود تا با انباشت آلاینده‌ها مواجه شویم و افرادی که بیماری ننفسی و قلبی و ریه دارند در معرض جدی مخاطرات این مساله قرار می‌گیرند.

وی گفت: از سال ۹۷ استمرار ناترازی انرژی باعث شد که با درخواست وزارت نفت، سوخت دوم استفاده شود و این مساله، کشور را با موضوعات بسیار مهم و جدی مواجه کرده است.

حشمتی ادامه داد: درخواست‌های مردمی بسیاری در مورد استان مرکزی داشتیم که در مورد سوخت نیروگاه شازند بود و در این خصوص، گزارش‌هایی در اداره کل جمع‌آوری کردیم و به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دادیم که خروجی‌اش این بود که جلسه ویژه کارگروه ملی را با موضوع استان مرکزی داشته باشیم که این مساله را امروز بررسی خواهیم کرد.

داریوش گلعلی‌زاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با بیان اینکه دومین جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا به استان مرکزی اختصاص پیدا کرده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه اداره کل محیط زیست گزارش داده و رصد 2 سال گذشته کلانشهرها نیز نشان می‌دهد که کیفیت هوای شهر اراک در 3 سال گذشته بهتر شده اما مساله آلودگی این شهر برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این نشان‌دهنده بهبود شرایط نیست.

وی اظهار کرد: یک‌سری اقدامات در سطح ملی انجام دادیم که تشکیل کارگروه هماهنگی اجرای قانون هوای پاک از جمله آن‌ها بود و جلسات این کارگروه نتایج مثبتی داشت.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه سیاهه انتشار شهر اراک را از جمله مصوبات این کارگروه دانست و افزود: برای اولین بار، ردیف قانون هوای پاک را در ردیف قانون بودجه گنجاندیم و این حرکت خوبی برای حل مساله آلودگی هوا محسوب می‌شود.

گلعلی‌زاده تصریح کرد: امسال 6000 مگاوات افزایش میزان مصرف برق داشتیم و این ناترازی جدی در شبکه برق‌رسانی ایجاد کرده که باعث می‌شود سوخت‌های جایگزین در نیروگاه‌ها مصرف شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست؛ رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از ۹۶ درصد تولید انرژی کشور از سوخت فسیلی است و باید حتما این مساله را به سمت و سوی انرژی‌های تجدیدپذیر پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار