عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش‌های عملی و کارگاهی برای آموزش نیروی انسانی در اولویت قرار گیرد

تهران (پانا) - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای واحدهای تولیدی نیاز به بازنگری در آموزش‌ها وجود دارد. در عصر اطلاعات و هوش مصنوعی نباید اصرار بر آموزش‌های تئوری و حفظ کردنی باشد و آموزش‌های عملی و کارگاهی برای آموزش نیروی انسانی در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های عملی و کارگاهی برای آموزش نیروی انسانی در اولویت قرار گیرد

افشین کلاهی در گفت‌وگو با پانا افزود: «بسیاری از بخش‌های تولیدی و کارخانه‌ها اکنون با مشکل تأمین نیروی انسانی مواجه هستند و اگر به این موضوع توجه نشود موضوع تامین نیروی انسانی در سال‌های‌ آینده شرایط بدتری خواهد داشت.»

کلاهی عنوان کرد:‌ «اکنون به جای حجم داده و اطلاعات خلاقیت و نوآوری از اهمیت بیشتری در آموزش برخوردار شده است و نظام آموزشی باید به این موضوع توجه کند.»

وی افزود: «کشور آلمان از سنین 12 سالگی امتحانی ملی برگزار می‌کند و دانش‌آموزان را به سه دسته تقسیم می‌کنند. دانش‌آموزان گروه یک به مدارس عالی رفته و پس از آن مستقیما به دانشگاه می‌روند. گروه میانی به مدارس متوسطه رفته و بسته به شرایط، نمرات یا رشته‌هایی که انتخاب می‌کنند به دانشگاه اعزام می‌شوند یا به دانشگاه‌هایی همانند پلی‌تکنیک رفته یا به مراکز فنی و حرفه‌ای اعزام می‌شوند.»

کلاهی خاطرنشان کرد:‌ «به جای اصرار بر تربیت نیروهایی انسانی در سطوح مهندس آن هم در دانشگاه‌هایی مانند پیام نور و غیره که مناسب امور کارشناسی و مدیریتی نیستند اگر تخصص‌های تکنسینی را آموزش ببینند کارکرد بیشتری خواهند داشت.»

وی تصریح کرد:‌ «همچنین باید صنعت در نظام فنی و حرفه‌ای درگیر شود و نیازهای خود را به بخش‌های آموزشی از جمله آموزش و پرورش اعلام کند. حتی واحدهای صنعتی باید آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای داشته باشند و بتوانند تکنسین ماهر و حرفه‌ای تربیت کنند.»

کلاهی گفت: «در همه جای دنیا فردی که با جان و مال مردم کار می‌کند و خروجی کار آن‌ها بر کیفیت زندگی مردم اثر می‌گذارد باید مجوز کار و فعالیت داشته باشد. اکنون برخی مشاغل مانند برقکار که نوع کار آنها بر جان و زندگی افراد تاثیرگذار است کار را فقط به‌صورت تجربی یاد گرفته‌اند در حالی که باید مدارک معتبر و مجوز لازم را برای انجام چنین فعالیت‌هایی داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار