رئیس سازمان هواپیمایی کشور مطرح کرد؛

بی‌نیازی صنعت هوایی در آموزش، اورهال و تعمیرات به خارج از کشور

۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر زمین‌گیر به چرخه هوایی بازگشت

تهران (پانا) - رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه ۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر زمین‌گیر به صنعت هوایی بازگشته است، عنوان کرد در حوزه آموزش، تعمیرات و اورهال هیچ نیازی به خارج از کشور نیست و حتی مراجعاتی از برخی کشورها به ایران صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بی‌نیازی صنعت هوایی در آموزش، اورهال و تعمیرات به خارج از کشور

محمد محمدی‌بخش در نشستی خبری اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه یکی از مولفه‌های مهم در توسعه‌یافتگی آنها وضعیت ناوگان هوایی است. متاسفانه سختگیرانه‌ترین تحریم‌های هوایی غیرنظامی در سال‌های اخیر اعمال شده است.

وی افزود: یکی از فنی‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌ها ایمنی و امنیت هوایی است. در سه سال گذشته این دو فاکتور در وضعیت مطلوبی قرار داشته است.

محمدی‌بخش تصریح کرد: تمامی پروازهای نظامی و غیرنظامی تحت مدیریت کمیته فضای کشور است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: شرکت‌های خدماتی و فرودگاه‌ها نقش‌آفرینان صنعت هوایی هستند. اکنون ۲۸ شرکت خارجی پروازهای خود را به مقصد ایران انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تهدیدات صنعت هوایی بیان کرد: وضعیت بد شرکت‌های هوایی برخی از هواپیماها را زمین‌گیر کرد. این شرایط در کنار خروج کادر پرواز و تحریم‌های شدید هوایی از سوی اروپا از جمله مشکلات صنعت هوانوردی بوده و مورد توجه قرار گرفت و در راستای حل آنها اقداماتی صورت گرفت.

محمدی‌بخش تصریح کرد: با استفاده از کار تحقیقاتی و راهبردهای مختلف اقداماتی در سطح داخلی و خارجی انجام شد. امضای تفاهم‌نامه با کشور روسیه به عنوان کشوری صاحب‌نام در صنعت هوایی از جمله اقدامات در جهت رفع مشکلات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یادداشت تفاهمی نیز با امارات و دفتر منطقه‌ای ایکایو انجام شده است. در حوزه آموزش، تعمیرات و اورهال هیچ نیازی به خرج از کشور نیست و حتی مراجعاتی از برخی کشورها به ایران صورت می‌گیرد.

محمدی‌بخش عنوان کرد: ۱۳ هزار پهاباد در زمینه کشاورزی ،خدمات پستی و سایر خدمات مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در تاب‌آوری به جایی رسیده‌ایم که با کمک دانش‌بنیان‌ها ۳۰۰ هزار قطعه هوایی در کشور ساخته می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای تعمیرشده وارد چرخه هوایی شده‌ و ۵۵ فروند از آن به چرخه عملیاتی درآمده‌اند.

فرصت سرمایه‌گذاری در اطلس توسعه فرودگاهی کشور پیش‌بینی‌شده است

رضا نخجوانی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: بیش از ۷۵ درصد پروازهای مناسبتی مربوط به شرکت فرودگا‌های کشور است. در فردگاه‌های مهمی مانند سراوان و تنب بزرگ نیز مشکلاتشان برطرف شده و در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: عملکرد اقتصادی شرکت فرودگا‌ه‌های کشور نیز بسیار حائز اهمیت است و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان سوددهی در این شرکت وجود داشته است.

نخجوانی تصریح کرد: مرکز توسعه نوآوری در شرکت فرودگاه‌ها ایجاد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه ساماندهی شده‌اند.

وی عنوان کرد: در فرودگاه‌های نسل سه و چهار که هوشمند نامیده می‌شوند تمامی خدمات فرودگاهی به‌صورت آنلاین خواهد بود.این سند به صورت کامل کار مطالعاتی آن انجام شده و به‌زودی در دانشگاه تهران رونمایی می‌شود و شرکت‌ فرودگا‌ها آماده اجرای آن است.

۶۶ هزار و ۷۲۴ حاجی به کشور بازگشتند

محمدرضا باصریان، معاون عملیات پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز در ادامه این نشست گفت: ۶۶ هزار و ۷۲۴ حاجی طی ۵۷۸ پرواز تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

 باصریان افزود: طی عملیات بزرگ حج امسال جابجایی بیش از ۸۷ هزار زائر بیت الله الحرام در سال جاری توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وی بیان‌داشت: این آمار در سال گذشته ۸۹ هزار زائر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۹ هزار زائر بود. میانگین تاخیر در بازگشت پروازها نیز ۴۹ دقیقه بوده است.

کاپیتان باصریان در خاتمه، اصلاح وضعیت معیشتی کارکنان هما، افزایش پروازها به مناطق کمتر برخوردار، جابه‌جایی پنج‌هزار و ۶۱۰ زائر عمره‌گذار، آماده‌سازی ناوگان و انجام پروازهای جام جهانی قطر را بخشی از اقدامات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ۱۴۰۱ لغایت تیر ۱۴۰۳ عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار