معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲ میلیون فرصت شغلی به واسطه فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور ایجاد شده است

تهران (پانا) - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت ۱۰۴ هزار تعاونی با اشتغال بیش از ۲ میلیون نفر فرصت شغلی در کشور وجود دارد که ۳۳۹ همت سرمایه آنهاست و ۵۴ درصد آنها در بخش تولید مشعول به فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
 ۲ میلیون فرصت شغلی به واسطه فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور ایجاد شده است

حامد ویس کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی خبری با محوریت کارنامه این وزارتخانه در دولت سیزدهم، اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد کشور سه رکن دارد که تعاون یکی از رکن‌های مهم آن است.گستردگی فعالیت در بخش تعاون به گستره کل فعالیت‌های اقتصادی است. تعاون پاسخی اساسی به نیازهای اساسی و توسعه آن امری انکارناپذیر است.

وی گفت: در همه نظامات اقتصادی، هیچ بستری در اقتصاد به اندازه تعاون زمینه را برای وجوه مهم شامل مدیریت، نظارت و مالکیت فراهم نمی‌کند.

ویس کرمی بیان کرد: با تعاون دارایی‌های خرد مردم در کنار هم جمع و تبدیل به منابع قابل توجه می‌شود. جلوگیری از انباشت قدرت و ثروت با تکیه بر توانمندی‌های اجتماعی نیز از جمله ویژگی‌های مهم بخش تعاون است.

وی افزود: تعاون تصدی‌گری‌های دولتی را کاهش می‌دهد و به این واسطه در کاهش هزینه‌های دولت موثر است.۱۰۴ هزار تعاونی با اشتغال بیش از ۲ میلیون نفر فرصت شغلی در کشور وجود دارد و ۳۳۹ همت سرمایه آنهاست و ۵۴ درصد آنها در بخش تولید مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۶۰۰ تعاونی در دولت سیزدهم ایجاد شده است و ۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی به واسطه ایجاد آنها فراهم شده است. همچنین ۶۰۲ هزار عضو به اعضای تعاونی در دولت سیزدهم افزوده شده است.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های روستایی گفت: در طول دولت سیزدهم هزار و ۲۳۰ تعاونی در حوزه بانوان ایجاد شده است که رشد قابل توجه ۲۲ درصدی داشته است.

ویس کرمی گفت: هزار و ۱۲۴ میلیاردتومان تسهیلات به تعاونی‌های روستایی ارائه شده و ۸۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های تولیدی داده شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای اولین بار ۲ هزار میلیاردتومان به مسکن کارگری اختصاص یافته است که جدای از تسهیلات نهضت ملی مسکن است. افزایش ۱۲۷ درصدی سرمایه بانک توسعه تعاون نیز در دولت سیزدهم‌ حاصل شده است.

وی بیان کرد: صادرات تعاونی‌ها نیز ۲۴ درصد افزایش یافته و محصولات کشاورزی صنایع غذایی پوشاک و غیره به کشورهای مختلف صادر شده است. در طول هفته‌های گذشته تفاهم‌نامه‌هایی برای ساخت مسکن در قالب تعاونی منعقد شده است. همچنین یکی از بارزترین اقدامات اصلاح و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون بوده است و برنامه ۱۰ ساله برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد تدوین شده است.

وی عنوان کرد: تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های رسیدگی به شکایات و آیین‌نامه اساسنامه شرکت‌های تعاونی نیز به مراحل نهایی تدوین رسیده است.

ویس کرمی بیان کرد: نیاز به تغییر رویکرد در بخش تعاون وجود دارد و باید سیاست سه وجهی توسعه کمی، گسترش اجتماعی و عمق اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

ادامه  دارد....

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار