مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۶ میلیون تن گذشت

تهران (پانا) - مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت از ابتدای فصل برداشت تاکنون، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۹۸ هزار میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

کد مطلب: ۱۴۸۴۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۶ میلیون تن گذشت

سهراب سهرابی درباره وضعیت خرید تضمینی گندم در کشور افزود: اکنون میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار تن افزایش دارد.

به گفته وی، براساس آمارهای سال گذشته، طی مدت مشابه پنج میلیون و ۱۲۵ هزار تن گندم خریداری شده بود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۹۸ همت عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۵۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

وی تصریح‌کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۱۷ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۲۰ هزار تن، فارس ۶۷۵ هزار تن، ایلام ۳۲۴ هزار تن و خراسان رضوی ۲۸۰ هزار تن است.

سهرابی با بیان اینکه خرید گندم از استان های اقلیم سرد تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت، گفت: از این میزان گندم خریداری شده حدود ۱۷۰ هزار تن گندم دوروم و ۲۶۰ هزار تن گندم بذری خریداری شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد: گندم خود را به مراکز خرید گندم دولتی بفروشند و از فروش به دلالان خودداری کنند. همچنین کاه و کلش مزارع را آتش نزنند.

وی افزود: برآوردها حاکی است امسال ۱۴.۵ تا ۱۵.۵ میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود و با توجه به این میزان تولید، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

سهرابی خاطرنشان‌کرد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار